شفقنا- شرکت هواپیمایی ال عال اسرائیل در سه ماهه اول سال به دلیل جنگ با ایران ضرر زیادی متحمل شده است.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: شرکت هواپیمایی ال عال میگوید در دوره ژانویه تا مارس ۶۷ میلیون دلار ضرر خالص داشته است، در حالی که سال گذشته ۹۶ میلیون دلار سود خالص داشته است. کاهش ارزش دلار در برابر شِکِل و افزایش هزینههای سوخت نیز باعث شده است که درآمد این شرکت در این سه ماهه ۲۷ درصد کاهش یابد و به ۵۶۲ میلیون دلار برسد.
این شرکت هواپیمایی اسرائیلی اعلام کرد: خسارت ناشی از جنگ در مجموع ۱۴۵ میلیون دلار بوده است که ۹۰ میلیون دلار آن در سه ماهه اول و ۵۵ میلیون دلار آن در سه ماهه دوم بوده است.
گفتنی است در دوره تجاوز نظامی آمریکا و اسرائیل به ایران، بسیاری از شرکتهای هوایی پروازهای خود را به سرزمینهای اشغالی متوقف کرده بودند.











