شفقنا- بر اساس نامهای که وزارت امور خارجه آمریکا برای یکی از سناتورها ارسال کرده است، پیمان پیشنهادی با عربستان سعودی در مورد توسعه انرژی هستهای، فاقد سختگیرانهترین ضوابطی است که قانونگذاران دموکرات خواستار آن بودند.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: دولت دونالد ترامپ سال گذشته اعلام کرد به دنبال یک پیمان هستهای غیرنظامی با عربستان سعودی برای تقویت صنعت آمریکا و تقویت روابط دیپلماتیک است. با این حال، مدافعان منع گسترش سلاحهای هستهای نگران هستند زیرا محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، که عملاً حاکم این کشور است، گفته است که اگر رقیب منطقهایاش ایران به دنبال توسعه سلاحهای هستهای باشد، این پادشاهی نیز به دنبال آن خواهد رفت.
اما نامهای از وزارت امور خارجه به تاریخ ۱۸ مه به سناتور دموکرات ادوارد مارکی ارسال کرده میگوید: این پیمان فقط واشنگتن و ریاض را ملزم به ایجاد یک «توافقنامه پادمانهای دوجانبه» میکند. این قانونگذاران همچنین از روبیو خواسته بودند که در هرگونه توافق با عربستان سعودی، حمایتهای داوطلبانه از «استاندارد طلایی» برای عدم اشاعه را اعمال کند.
این خبر را در رویترز ببینید











