شفقنا- کره جنوبی میگوید توانسته با هماهنگی مقامات ایرانی یک نفتکش خود را از تنگه هرمز عبور دهد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: چو هیون، وزیر امور خارجه کره جنوبی، میگوید: یک کشتی تحت مدیریت کره جنوبی که حامل دو میلیون بشکه نفت خام است، با هماهنگی مقامات ایرانی در حال عبور از تنگه هرمز است.
به گزارش خبرگزاری یونهاپ، چو در سئول گفت: «مشورتها با مقامات ایرانی تکمیل شده و این کشتی دیروز حرکت خود را آغاز کرده است. این کشتی با احتیاط بسیار از تنگه عبور میکند.»
چو گفت: این اولین کشتی تحت مدیریت کره جنوبی است که از زمان آغاز جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران، از این تنگه عبور میکند.
این عبور تقریباً دو هفته پس از آن صورت میگیرد که کشتی HMM Namu تحت مدیریت کره جنوبی توسط دو پرتابه ناشناس در تنگه مورد اصابت قرار گرفت و به کشتی آسیب رساند و یک خدمه را به طور سطحی زخمی کرد.
به گزارش خبرگزاری یونهاپ، وزارت امور خارجه کره جنوبی گفته است: همچنان «مذاکرات نزدیک و جدی» در مورد حمله اخیر به کشتی HMM Namu در تنگه هرمز در ۴ مه را ادامه میدهد. سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی افزود: «اولویت اصلی ما تضمین ایمنی و آزادی ناوبری کشتیها و خدمه ما در منطقه است و ما در چندین جبهه برای این منظور تلاشهای دیپلماتیک را دنبال میکنیم.»











