شفقنا: «آلکسی لیخاتشوف»، مدیرکل مؤسسه دولتی «روساتم» روسیه ابراز اطمینان کرد که طی هفتههای آینده، نیروی انسانی مورد نیاز برای نیروگاه اتمی بوشهر ایران بهطور کامل بازگردانده میشوند و روند ساختوساز در این پروژه به سطح برنامهریزیشده بازخواهد گشت.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی، لیخاتشوف در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه تأمین نیروی انسانی این نیروگاه، گفت: «ما مطمئنیم که در هفتههای پیش رو، نه تنها نیروی انسانی مورد نیاز را تأمین خواهیم کرد، بلکه سرعت اجرای پروژههای ساختوساز را نیز به سطوح برنامهریزیشده خواهیم رساند.»
این اظهارات در حالی بیان میشود که پیشتر «روساتم» از تخلیه بیش از ۶۰۰ نیروی متخصص روسی از نیروگاه بوشهر پس از آغاز حملات نظامی در منطقه خبر داده بود.
پیش از این، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه، با تأکید بر ماهیت دوجانبه پرونده نیروگاه هستهای بوشهر، تصریح کرده بود که این موضوع صرفاً به روابط میان مسکو و تهران مربوط است و هیچ کشور سومی در آن دخالتی ندارد. وی بیان داشت: «این تأسیسات هرگز تحت هیچ تحریمی نبوده و از توافقات برنامه هستهای ایران در سال ۲۰۱۵ مستثنی شده است؛ لذا این مسئله تنها به فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران مربوط میشود.»











