شفقنا- فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان کازرون از اعلام وضعیت قرمز و هشدار سطح بحرانی کیفیت هوا خبر داد و گفت: شاخص کیفیت هوا امروز به عدد ۵۵۰ رسیده که در محدوده خطرناک برای سلامت عمومی قرار دارد.
به گزارش شفقنا از ایرنا، زین العابدین نیکمرام سهشنبه با صدور اطلاعیهای اعلام کرد: بر اساس گزارش رسمی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان، شاخص جهانی کیفیت هوا (AQI) امروز به عدد ۵۵۰ رسیده که در محدوده «خطرناک» و وضعیت اضطراری برای سلامت عمومی محسوب میشود.
فرماندار کازرون با اشاره به افزایش بیسابقه غلظت آلایندهها و احتمال مخاطرات جدی برای سلامت شهروندان، به ویژه گروههای حساس (کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و تنفسی و زنان باردار)، رعایت برخی موارد را ضروری دانست.
نیکمرام افزود: از جمله این موارد میتوان به خودداری از هرگونه تردد و حضور غیرضروری در فضای باز، استفاده از ماسکهای استاندارد (بهویژه N95) در صورت ضرورت خروج از منزل، توقف تمام فعالیتهای ورزشی، آموزشی و بدنی در فضای باز تا اطلاع ثانوی، بسته نگه داشتن دربها و پنجرهها و در صورت امکان استفاده از تجهیزات تصفیه هوا و مراجعه فوری به مراکز درمانی در صورت بروز علائم تنفسی، تنگی نفس یا مشکلات قلبی اشاره کرد.
آمادهباش کامل دستگاههای اجرایی و امدادی
وی تصریح کرد: تمام دستگاههای اجرایی، خدماتی و امدادی شهرستان در حالت آمادهباش کامل قرار دارند؛ همچنین تصمیمات مرتبط با نحوه فعالیت ادارات، بانکها، مراکز آموزشی و سایر نهادها متعاقبا اطلاعرسانی خواهد شد.
فرماندار کازرون تاکید کرد: از عموم مردم تقاضا میشود ضمن حفظ آرامش، اخبار و اطلاعیههای مرتبط را صرفا از طریق رسانههای رسمی و روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان کازرون دنبال کرده و از توجه به شایعات و اخبار غیررسمی خودداری کنند.











