شفقنا – یک بررسی مهم هشدار داد که تقریباً نیمی از بریتانیاییهای در سن کار، برای دوران بازنشستگی پسانداز نمیکنند.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، کمیسیون بازنشستگی که از سوی وزرا موظف به یافتن راههایی برای افزایش پسانداز بازنشستگی شده است، خاطرنشان کرد که حدود ۱۸ میلیون نفر در حال حاضر در یک ماه معمولی به صندوق بازنشستگی خود پول واریز نمیکنند، اگرچه نیمی از آنها شاغل هستند.
این گزارش هشدار داد که بریتانیا با فشار فزایندهای از سوی جمعیت مُسن، نرخ پسانداز پایین و کاهش مالکیت خانه مواجه خواهد شد. کمیسیون اعلام کرد که این امر تهدید میکند که بیش از یک میلیون مستمریبگیر پس از انتخابات بعدی، همچنان از مزایای مسکن بهرهمند شوند.
این کمیسیون اعلام کرد که جلوگیری از بحران پسانداز «ناگزیر شامل افزایش مدت زمان کار برای مدتی خواهد بود».
این بررسی نشان داد که سیاستمداران برای حفظ درآمدهای «کافی»، «منصفانه» و «پایدار» برای افراد بازنشسته، باید «با بدهبستانهای دشواری» روبرو شوند.
اگرچه این کمیسیون به رهبری بارونس دریک، ایان چشایر و پروفسور نیک پیرس از انتقاد از سهگانه حقوق بازنشستگی خودداری کرد، اما خاطرنشان کرد که حقوق بازنشستگی دولتی در حال حاضر تقریباً معادل ٣٠ درصد از میانگین درآمد است. این کمیسیون گفت که افزایش جمعیت سالمندان، هزینههای بازنشستگی را از ٦ درصد تولید ناخالص داخلی به حدود ٩ درصد تا دهه ٢٠٧٠ افزایش خواهد داد.
این اقدام در پی افزایش فشار بر حزب کارگر برای بررسی لغو قانون سهگانه حقوق بازنشستگی صورت میگیرد. صندوق بینالمللی پول روز دوشنبه از وزیر دارایی خواست تا لغو این سیاست را در بحبوحه نگرانیها در مورد ناپایدار شدن آن، بررسی کند.
پیشبینی شده است که مالکیت خانه در میان افراد ۶۵ سال به بالا تا سال ۲۰۵۰ از کمی کمتر از ۸۰ درصد به کمتر از ۷۰ درصد کاهش یابد.
این امر باعث میشود بیش از یک میلیون مستمریبگیر پس از انتخابات بعدی درخواست کمک هزینه مسکن کنند، زیرا آنها همچنان در دوران بازنشستگی اجارهنشین خواهند بود. پیشبینی میشود این تعداد تا سال ۲۰۵۰ به ۱.۷ میلیون نفر افزایش یابد.
اگرچه کمیسیون از موفقیت اصلاحات ثبتنام خودکار که پس از اولین کمیسیون بازنشستگی دو دهه پیش معرفی شد، تمجید کرد، اما هشدار داد که کارگران امروزی با «مجموعهای متفاوت از خطرات» روبرو هستند.
این خبر را اینجا ببینید.











