شفقنا- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تشکیل کارگروهی برای تعیین میزان افزایش اعتبار کالابرگ، گفت: منابع مالی کالابرگ الکترونیکی باید از سوی دولت پرداخت شود و وزارت کار یک نهاد مجری است لذا پیشنهاد شده که اعتبار کالابرگ افزایش پیدا کند.
به گزارش شفقنا احمد فاطمی، در ارزیابی از عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه بیمه بیکاری، حمایت از کارگران، دستمزدها و اجرای کالابرگ الکترونیکی در شرایط جنگی کشور، اظهار کرد: منابع مالی کالابرگ الکترونیکی باید از سوی دولت پرداخت شود و وزارت کار یک نهاد مجری است لذا پیشنهاد شده که اعتبار کالابرگ افزایش پیدا کند. چراکه با توجه به افزایش قیمتها و شرایط خاص کشور، رقم فعلی پاسخگوی نیاز مردم نیست.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: براین اساس مقرر شد که کارگروهی برای تعیین میزان افزایش اعتبار کالابرگ و اعلام آن تشکیل شود. معتقدیم حداقل باید ۵۰ درصد به مبلغ کالابرگ اضافه شود چراکه اعتبار یک میلیون تومانی کالابرگ کفاف تامین کالاهای اساسی همچون ۲ ماه گذشته را نمیدهد. قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و باید این فاصله جبران شود.
فاطمی با بیان اینکه اینکه دولت باید منابع لازم برای افزایش اعتبار کالابرگ را تامین کند، افزود: در حوزه بیمه بیکاری نیز دولت باید منابع آن را تامین کند چون اساسا دولت به این سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و باید دولت در قالب پرداخت این بدهیها، هم موضوع افزایش حقوق بازنشستگان و کارگران و کارمندان را مورد توجه قرار دهد.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی با محدودیت منابع مواجه است، گفت: دولت باید در قالب بستههای حمایتی برای پرداخت بیمه بیکاری کمک کند.
فاطمی با بیان اینکه منابع مالی پرداخت کالابرگ و افرایش اعتبار آن را باید سازمان برنامه و بودجه تخصیص دهد و وزرات کار تنها مجری است، گفت: البته اشکالاتی نیز در روند اجرای کالابرگ وجود دارد که باید اصلاح شود.
فاطمی گفت: هدف اصلی کالابرگ، تامین کالاهای اساسی و حفظ سفره مردم است اما متاسفانه در برخی فروشگاهها کالاهای غیرضروری نیز عرضه میشود. باید سامانهها به سمتی بروند که اعتبار کالابرگ صرفا برای خرید کالاهای اساسی مورد استفاده قرار گیرد تا سفره و معیشت مردم تضمین شود.











