شفقنا- رسانه عمومی اسرائیل با نام «کان» میگوید: ارتش با کمبود تجهیزات برای مقابله با تهدید پهپادها مواجه است.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ آناتولی نوشت: تلویزیون کان اعلام کرد: پهپادهای مورد استفاده حزبالله، تقریباً ۸۰ درصد از عملیات نظامی اسرائیل در جنوب لبنان را محدود میکنند و از طرف دیگر ارتش نیز با کمبود تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با این تهدید رو به رشد مواجه است.
براساس این گزارش: ارتش اسرائیل ارزیابی کرده است که پهپادهای مملو از مواد منفجره، آزادی عملیاتی ارتش در جنوب لبنان را کاهش و همچنین تلفات سربازان را به شدت افزایش دادهاند به طوریکه بسیاری از عملیات نظامی به دلیل نگرانی از حملات پهپادی دیگر در ساعات روز انجام نمیشوند.
بنا به گزارش کان برای مقابله با این تهدید رو به رشد، تجهیزات ضد پهپاد به دلیل کمبود، فقط به تعداد محدودی از سربازان در هر گروهان توزیع میشود.
این تلویزیون همچنین به نقل از منابعی در اطلاعات نظامی اسرائیل گزارش داد که حزبالله در روزهای اخیر از یک ساختار فرماندهی سازمانیافته به رویکردی به سبک چریکی تغییر رویکرد داده است. حزب الله به طور فزایندهای به سلولهای کوچکتری که حملات سریع را هنگام حرکت بین روستاهای جنوب لبنان انجام میدهند، متکی شده است.
گفتنی است پهپادهای حزبالله اخیراً به نگرانی فزایندهای برای اسرائیل تبدیل شدهاند و بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر، آنها را «تهدیدی بزرگ» توصیف کرده و از ارتش خواسته است تا راهحلهایی برای آن پیدا کند.
این خبر را در آناتولی ببینید











