شفقنا- در دنیای امروز، حضور در شبکه های مجازی به یکی از ابزارهای مهم ارتباطات سیاسی و اجتماعی تبدیل شده است؛ بهگونهای که بسیاری از مسئولان و صاحبنظران از این پلتفرم ها برای بیان دیدگاهها، مواضع و تصمیمات خود استفاده میکنند. در این گزارش، تلاش کردهایم تعدادی از توییتهای روزانه آنان را گردآوری کنیم تا نگاهی دقیقتر به روندهای جاری ارائه دهیم.
به گزارش شفقنا، برخی از توییتهای امروز (دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه) را در ادامه میخوانید:
زیدآبادی: تضعیف ترامپ یا ایرانهراسی؟
احمد زیدآبادی در صفحه ایکس نوشت: «در این روزها مقالاتی در رسانههای غربی و اظهارنظرهایی از کارشناسان و دولتمردان سابق آنها منتشر میشود که حاکی از شکست تحقیرآمیز ترامپ در جنگش با ایران و در مقابل، تقویت بیسابقهٔ قدرت جمهوریاسلامی بر اثر این جنگ است.
معمولاً این مقالات و اظهارنظرها در مطبوعات و رسانههای داخلی با آب و تاب بسیار بازنشر میشود و دستمایهٔ تحلیل برخی محافل قرار میگیرد.
تأملی در عمق این نوع نوشتهها و گفتهها اما نشان میدهد که گونهٔ خطرناکی از ایرانهراسی عمدی یا سهوی در لابلای آنها نهفته است به طوری که گویی ایران به تهدیدی بیسابقه علیه اقتصاد جهانی و کشورهای نفتخیز منطقه تبدیل شده است به طوری که هر گاه میلش بکشد، میتواند گلوی تجارت و بازرگانی بینالمللی را بفشرد و اقتصاد عالم را خفه کند!
شاید پشت برخی از این مطالب، هدفی جز تضعیف ترامپ به انگیزهٔ رقابتهای حزبی و سیاسی نباشد، اما تأثیر آنها بر حزب جمهوریخواه آمریکا و شخص ترامپ و بسیاری از کشورهای آسیبدیده از جنگ اخیر، کاملاً تحریکآمیز است و به جای آنکه آنان را به سمت تلاش جدی در جهت یک توافق متوازن و منصفانه سوق دهد، بیشتر به سمت حرکات دیوانهوار متمایل میکند.
از این رو، نشریات داخلی در بازتاب این مطالب باید محتاط و بخصوص تصمیمگیران کشور در مواجهه با آنها باید کاملاً هوشیار و مراقب و واقعبین باشند تا محاسباتشان گمراهکننده نشود.»

*******************************************************************************************************
پزشکیان: با منطق و با تمام توان در خدمت مردم و حافظ منافع و عزت ایران خواهیم بود
مسعود پزشکیان در صفحه ایکس نوشت: « گفتوگو به معنای تسلیم نیست. جمهوری اسلامی ایران با عزت، اقتدار و حفظ حقوق ملت وارد گفتوگو میشود و به هیچ عنوان از حقوق قانونی مردم و کشور عقبنشینی نمیکند. ما با منطق و با تمام توان، تا پای جان، در خدمت مردم و حافظ منافع و عزت ایران خواهیم بود.»

*******************************************************************************************************
سخنگوی قوه قضاییه در صفحه ایکس نوشت: «گرچه وظیفه دادستان به عنوان مدعی العموم، پیگیری حقوق مردم از عاملین رسانهای جنایت علیه ملت در دو جنگ اخیر است اما طرح شکایت عمومی و راه اندازی “پویش مردمی شکایت حقوقی علیه رسانه های بیگانه”، دست دستگاه قضایی را برای تهیه مدارک و مستندسازی و پیگیری شکایات بازتر میسازد. »

*******************************************************************************************************
خضریان: باید قانون راهبردی مدیریت تنگه هرمز هر چه سریعتر در مجلس به تصویب برسد
علی خضریان در صفحه ایکس نوشت: «برای تثبیت مدیریت ایران بر تنگه هرمز برای عبور از فاز نظامی و امنیتی به اقتصادی، میبایست قانون راهبردی مدیریت تنگه هرمز هر چه سریعتر در مجلس به تصویب برسد.
نیازمند فعال شدن ظرفیت دیپلماسی برای امضای قراردادهای دوجانبه با کشورهای مختلف جهت بهرهمندی از ظرفیت تنگه هرمز هستیم.»

*******************************************************************************************************
آشنا: معادل اف۳۵ در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، استارلینک است نه اینستاگرام
حسام الدین آشنا در صفحه ایکس نوشت: « تبعات ناخواسته سیاستها:
جرمانگاری ویدئو/ قاچاق دستگاه ویدئو و تکثیر غیر مجاز فیلم
جرمانگاری دیش و رسیور/ بومیسازی دیش و قاچاق رسیور
پارازیت ماهواره/ جانمایی هوشمند
فیلترینگ سایتها/ فیلتر شکنها
فیلترینگ پلتفرمها/ پراکسی و کانفیگ
قطع اینترنت/ استارلینک
به کجا چنین شتابان؟»

آشنا در صفحه ایکس نوشت: «برادر
اینستاگرام را به جنگنده رادارگریز تشبیه کردهاید؛
کاش میدانستید که معادل اف۳۵ در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، استارلینک است نه اینستاگرام!»

*******************************************************************************************************
بقایی: علیرضا یوسفی نام ایران را با غرور، بر بلندای جهان فریاد زد
اسماعیل بقایی در صفحه ایکس نوشت:«لحظهای که علیرضا یوسفی وزنه ۲۶۱ کیلوگرمی را مهار کرد و رکوردی جهانی را شکست، اراده یک ملت به نمایش درآمد.
اهدای این مدال و تقدیم افتخار شکستن رکورد جهان به شهدای مظلوم #میناب، صحنهای ساخت از پیوند قدرت، غیرت و دلدادگی به وطن.
درود بر علیرضا یوسفی؛ پهلوانی که نام ایران را با غرور، بر بلندای جهان فریاد زد.»

*******************************************************************************************************
روح الله جمعه ای در صفحه ایکس نوشت:« فرماندهی که برای یک میدانداری تاریخی دست به دعا و تضرع برداشته است.
#امیر_قلعهنوعی و تمامی بازیکنان تیم ملی فوتبال در حال ورود به #میدان کارزار سنگینی هستند، یکسو مسابقه با بهترین تیمهای فوتبال در #جام_جهانی و از سوی دیگر در برابر جماعت ایرانینما که قصد دارند با فحاشی، توهین، ارعاب و تهدید، یار دوازدهم تیم مقابل باشند.
خداوند یار و پشتیبان سربازان میهندوست و دلاور #تیم_ملی_فوتبال کشورمان باشد.
دعای خیر ایرانیان بدرقه راهتان…»

*******************************************************************************************************











