شفقنا- دکتر بلال زبیر، مدیر تحقیقات مرکز مطالعات استراتژیک بینالمللی در پاکستان، اعلام کرد که تحرکات دیپلماتیک گسترده پاکستان با هدف ایجاد پیشرفت در مسیر مذاکرات میان آمریکا و ایران انجام میشود.
به گزارش شفقنا، الاهرام نوشت: زبیر در گفت و گو با شبکه القاهره اظهار کرد: شهباز شریف، نخستوزیر پاکستان، با تعدادی از رهبران تماس گرفته و تمایل خود را برای برگزاری دور جدیدی از مذاکرات در اسلامآباد اعلام کرده است.
او افزود که «محسن نقوی» وزیر کشور پاکستان، سفر خود به تهران را به مدت دو روز اضافی تمدید کرده است تا مذاکرات گستردهتری انجام دهد و پیشنهاداتی دریافت کند که بتواند به پایان دادن جنگ کمک کند.
بلال زبیر همچنین گفت: ایران یک پیشنهاد جدید ارائه کرده است که شامل ۱۴ بند میشود و از طریق میانجیگری پاکستان به طرف آمریکایی تحویل داده شده است.
بلال زبیر ادامه داد: امکان ادامه آتشبس وجود دارد، در صورتی که پاسخهای مثبت از سوی واشنگتن پس از بررسی پیشنهاد ایران صادر شود.
او یادآور شد که هر دو طرف هنوز به مواضع حداکثری خود پایبند هستند؛ ایران خواستار تضمینها، صلح پایدار و حفظ ذخایر اورانیوم خود است، در حالی که ایالات متحده بر تحویل اورانیوم غنیشده و بازگشایی کامل تنگه هرمز تأکید دارد.
متن خبر در الاهرام











