شفقنا- در پی جنگهای اخیر در منطقه، حضرت آیتالله العظمی سیستانی مرجع عالیقدر تشیع، حمایتهای گستردهای از آسیبدیدگان این جنگها به انجام رساندند که اخبار آن پیشتر منتشر شده بود. در ایران نیز هیأتهایی به استانهای مختلف اعزام شدند تا ضمن ابلاغ پیام همدلی و حمایت مرجعیت، از خانوادههای آسیبدیده دلجویی و حمایت کنند.
از جمله، حجتالاسلام والمسلمین محمدرضا نائینی در رأس هیأتی (به نمایندگی از سوی دفتر حضرت آیتالله العظمی سیستانی و تحت اشراف حجتالاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی) با سفر به استانهای تهران، اصفهان، هرمزگان، یزد، آذربایجان شرقی، البرز، زنجان، قزوین، کرمان و برخی دیگر از استانها، ضمن ابلاغ سلام، دعا و قدردانی مرجعیت عالیقدر تشیع، از اعطای دهها میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی به خانوادههای آسیبدیده از «جنگ رمضان» (حملات اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران) خبر داد.
در این دیدارها، علاوه بر بررسی میدانی وضعیت خانوادههای آسیبدیده، بر ضرورت تداوم حمایتهای معنوی، تقویت روحیه همبستگی اجتماعی و استمرار خدمترسانی جهادی طلاب، نیروهای مردمی و موکبداران تأکید شد. همچنین هیأت اعزامی با حضور در جمع خانوادههای شهدا، مجروحان و آسیبدیدگان، پیام تسلیت و حمایت مرجعیت عالیقدر را به آنان ابلاغ کرد.
به گزارش شفقنا، در ادامه گزارش خبری و تصویری این رویداد را به تفکیک تعدادی از استانها مشاهده میفرمایید:
اصفهان
کمک مرجعیت شیعه عراق به مددجویان آسیب دیده اصفهان
از طرف مرجعیت عالیقدر تشیع حضرت آیت الله العظمی سیستانی، کمک های نقدی و غیر نقدی به خانواده های زیرپوشش نهادهای حمایتی استان اصفهان آسیب دیده در جنگ رمضان اعطا شد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نائینی، نماینده و سرپرست گروه اعزامی از طرف دفتر حضرت آیت الله سیستانی گفت: در مرحله اول، علاوه بر بسته های معیشتی، ۱۰ میلیارد تومان برای کمک به خانواده های آسیب دیده در جنگ رمضان که زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی استان اصفهان اختصاص یافته است.
وی افزود: مراحل دیگر اعطای کمک های نقدی و غیر نقدی از فردا ادامه پیدا می کند و شامل همه خانواده های آسیب دیده در جنگ رمضان در استان اصفهان می شود.
قدردانی مدیرکل بهزیستی استان اصفهان از حضرت آیت الله سیستانی
در پی ارسال کمکهای انساندوستانه مرجع عالیقدر آیت الله سیستانی بهمنظور رسیدگی فوری به خانوادههای آسیبدیده در جنگ رمضان، دکتر سمیه کریمی، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، با صدور پیامی از این اقدام خیرخواهانه قدردانی کرد.
دکتر سمیه کریمی، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، با انتشار پیامی از کمکهای یکی از مراجع عالیقدر در حمایت از مددجویان آسیبدیده در جنگ رمضان قدردانی کرد. او با اشاره به شرایط سخت و فشارهای روانی و اقتصادی وارده بر خانوادههای تحت پوشش گفت: «این اقدام انساندوستانه، پشتوانهای ارزشمند برای ادامه خدماترسانی دقیقتر و مؤثرتر به خانوادههای آسیبدیده است.»
به گفته مدیرکل بهزیستی اصفهان، این کمکها در کوتاهترین زمان ممکن بین مددجویان نیازمند توزیع شده و بخش قابل توجهی از هزینههای اولیه معیشت، درمان و حمایتهای فوری را پوشش داده است.
او افزود: «مرجعیت دینی همواره در کنار مردم و آسیبدیدگان بوده و حمایتهای اخیر نیز نشانهای روشن از این همراهی است. بهزیستی استان اصفهان تمام تلاش خود را برای رساندن این کمکها به افراد واقعاً آسیبدیده به کار گرفته است.»
دکتر کریمی از مجموعه کارکنان، کارشناسان حوزه امداد و نیکوکاران همراه با بهزیستی نیز برای همکاری منسجم در روند شناسایی و توزیع کمکها قدردانی کرد.
در ادامه سمیه کریمی گفت: در جنگ رمضان، ۲۶۸ منزل مددجویان این نهاد حمایتی در این استان، آسیب دید و دو نفر هم شهید و تعدادی مجروح شدند.
وی افزود: همچنین در جنگ رمضان، افزون بر ۳۰۰ اشتغال مدد جویی دچار رکود کامل شد و حدود ۳۵۰ نفر از افرادی که در کارگاه های دیگر فعالیت داشتند، دچار آسیب دید.
معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان نیز با تشریح آخرین وضع خانوارهای زیر پوشش این نهاد حمایتی آسیب دیده در حوادث اخیر، گفت: تاکنون شهادت ۱۴ نفر و جانبازی هشت نفر از مددجویان ثبت شده است.
هرمزگان
نماینده دفتر آیتالله سیستانی: خدمت به رزمندگان اسلام کمتر از حضور در خط مقدم نیست
نماینده دفتر حضرت آیتالله العظمی سیستانی در سفر به جزیره هرمز با تقدیر از خادمان موکب دو شهید گمنام و شهدای هرمز، خدمت به رزمندگان اسلام را همسنگ حضور در خط مقدم دانست و بر تداوم حمایت معنوی از مجاهدان و خادمان جبهه مقاومت تأکید کرد.
حجتالاسلام و المسلمین محمدرضا نائینی امروز (چهارشنبه، ۲۳ اردیبهشت) در سفر به جزیره هرمز و در دیدار با خادمان موکب دو شهید گمنام و شهدای هرمز که با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، از خدمات صادقانه و تلاشهای مردم و خادمان این جزیره تقدیر کرد.
وی با ابلاغ سلام و دعای خیر حضرت آیتالله العظمی سیستانی و حجتالاسلام والمسلمین شهرستانی اظهار کرد: به نمایندگی از دفتر معظمله به هرمز آمدهایم تا از محبت، اخلاص و میزبانی شایسته مردم این جزیره قدردانی کنیم؛ مردمی که همواره با روحیهای مؤمنانه و انقلابی در مسیر خدمت به زائران و ترویج فرهنگ اهلبیت(ع) پیشگام بودهاند.
نماینده دفتر آیتالله العظمی سیستانی با قدردانی از تلاشهای خالصانه خادمان موکب افزود: این روزها، روزهای خدمت و مجاهدت است؛ ایامی که به چهل روز محدود نمانده و گاه به شصت و هفتاد روز نیز میرسد.
نائینی با اشاره به اهمیت خدمترسانی به رزمندگان اسلام تصریح کرد: شما با خدمت به رزمندگان عزیز اسلام در جبههها، کاری انجام میدهید که کمتر از مجاهدت آنان نیست. اگرچه در پشت جبهه هستید، اما در حقیقت بخشی از خط مقدم به شمار میآیید؛ چرا که با این خدمتها پشتیبان و یاور رزمندگان اسلام هستید.
در پایان این دیدار، پرچم متبرک حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از سوی حجتالاسلام و المسلمین نائینی به موکب دو شهید گمنام و شهدای هرمز اهدا شد.
این سفر با هدف تقویت روحیه، قدردانی از تلاشهای خادمان و اعلام حمایت معنوی از رزمندگان استان هرمزگان در این ایام انجام شد.
استاندار هرمزگان: سفر نماینده ویژه حضرت آیتالله سیستانی منشا خیر و برکت برای هرمزگان است
محمد آشوری تازیانی، استاندار هرمزگان درگفت وگویی با خبرنگار فارس گفت: سفر نماینده ویژه حضرت آیتالله العظمی سیستانی به استان هرمزگان، شامل بازدید از جزایر هرمز و قشم، موجب خیر و برکت فراوان برای این مناطق خواهد شد.
استاندار هرمزگان با اشاره به حضور در بیت خانواده معظم شهدا، اظهار داشت: در این سفر از خانواده شهید فاطمه نیک که ۹ شهید تقدیم انقلاب کرده است، سرکشی به عمل آمد.
آشوری تازیانی افزود: در این سفر پر خیر و برکت، هدایایی از سوی دفتر حضرت آیتالله العظمی سیستانی به خانواده شهدا و جانبازان تقدیم شد.
وی اظهارداشت: در این سفر پرچم مقدس حضرت امام حسین (ع) نیز در این مناطق به اهتزاز درآمد و موجب متبرک شدن فضا شد.
استاندار هرمزگان از حضور ارزشمند آیتالله نائینی و هیئت همراه ایشان در استان قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود که این سفر، منشا برکات فراوان برای مردم هرمزگان باشد.
وی گفت: این سفر که از دیروز آغاز شده، شامل جلساتی در بندرعباس و بازدید از مناطق مختلف بوده است.
یزد
بازدید اعضای دفتر آیتاللهالعظمی سیستانی از فعالیتهای حوزویان یزد
حجتالاسلام والمسلمین نائینی نماینده حضرت آیتالله العظمی سیستانی و هیئت همراه در سفر به یزد، از فعالیتهای حوزویان بازدید کردند.
حجتالاسلام والمسلمین محمدرضا نائینی با هیئت همراه با سفر به یزد ضمن استقبال حجتالاسلام والمسلمین سید حسین حسینی مدیر حوزه علمیه استان یزد در اولین برنامه خود از موکب حضرت زهرا (س) روستای همت آباد رستاق بازدید کردند.
حجتالاسلام مصطفی شعبانزاده معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان یزد، حجت الاسلام دلاوری امام جمعه رستاق و همچنین مسئولین دفاتر معاونت تبلیغ و دیگر مسئولین بخش رستاق نیز در این برنامه حضور داشتند.
سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین نائینی، قرائت سوره مبارکه فتح، دعای توسل، دعای چهاردهم صحیفه سجادیه، کاروان خودرویی و اجرای ویژه ی دختران زینبی (س) از برنامه های موکب حضرت زهرا (س) بخش رستاق بود.
در ادامه حجتالاسلام والمسلمین نائینی و هیئت همراه از موکب تخصصی کودک (رهبر شهیدم) و مجموعه موکب های مدیریت حوزه علمیه استان یزد واقع در میدان امام حسین علیه السلام نیز بازدید کردند.
نقالی خوانی زندگینامه ائمه (ع) همراه با آموزش و اجرای کودکان، بازی و نقاشی بر مبنای آیات کلام الله مجید، احادیث و زندگینامه ائمه اطهار (ع)، برگزاری پویش نامه ای به رهبر شهیدم، حفظ ٱیات کلام مجید و احادیث و همچنین برپایی نمایشگاه پوستر ایران رستاخیز برای عموم مردم از جمله فعالیت های برجسته موکب تخصصی کودک (رهبر شهیدم) بود.
آذربایجان شرقی / تبریز
تقدیر نماینده دفتر آیتاللهالعظمی سیستانی از طلاب جهادی تبریز
حجتالاسلام والمسلمین نائینی در جمع طلاب جهادی و موکبداران حوزه علمیه تبریز با ابلاغ سلام و قدردانی آیتاللهالعظمی سیستانی، بر لزوم حفظ وحدت ملی و استمرار خدمترسانی روحانیت به مردم تاکید کرد.
حجتالاسلام والمسلمین نائینی نماینده دفتر حضرت آیتالله سیستانی در نشست با جمعی از طلاب فعال جهادی و موکبداران حوزه علمیه تبریز که در نمازخانه ولیعصر (عج) برگزار شد، با اشاره به شرایط سخت و جنگ تحمیلی اخیر علیه ملت ایران، اظهار داشت: از ابتدای این جنگ نابرابر و ظالمانه، آیتاللهالعظمی سیستانی پیشتاز حمایت از مردم ایران شدند. در پی دعوت ایشان، موج عظیمی از کمکهای مردمی و کاروانهای امدادی از عراق به سمت ایران سرازیر شد و گروههایی برای سرکشی به شهرستانها تشکیل گردید.
وی افزود: گروه اول پیشتر برای سرکشی به خانواده شهدا و مجروحین اعزام شده بود و گروه حاضر که متشکل از اساتید برجسته سطوح عالی و درس خارج حوزه علمیه قم است، به منظور تقدیر و دستبوسی از طلاب عزیزی که در میدان امدادرسانی حماسه آفریدند، به تبریز و منطقه آذربایجان سفر کرده است.
نماینده دفتر آیتاللهالعظمی سیستانی با تجلیل از زحمات شبانهروزی طلاب بیان کرد: در تمام استانهایی که تا امروز بازدید کردهایم، لیدرهای اصلی حرکتهای جهادی، از آواربرداری و تعمیر منازل مردم گرفته تا کارهای خدماتی، طلاب بودهاند. این حضور میدانی، عمق اظهار برادری مرکز تشیع با شهرستانها را نشان میدهد.
وی به سابقه درخشان علمی خطه آذربایجان پرداخت و یادآور شد: تبریز همواره مهد پرورش علما و مجتهدین بزرگی بوده است. شخصیتهای برجستهای همچون مرحوم آیتالله مجتهدی، مرحوم شیخ نصرالله شبستری، میرزا عمران علیزاده، میرزا کاظم تبریزی، مرحوم آیتاللهالعظمی غروی، شهید آیتالله مدنی و مرحوم قاضی، از مفاخر بزرگ این دیار هستند که بسیاری از فقهای بزرگ افتخار شاگردی آنها را داشتهاند.
حجتالاسلام والمسلمین نائینی با اشاره به تاثیر خون شهدای اخیر و رهبر عظیمالشأن انقلاب در ایجاد همبستگی ملی تصریح کرد: خون شهدا دلها را روشن کرد و اخلاص را به میدان آورد. این خونها قلوب مردم را مجدداً متوجه روحانیت و مسیر حق کرد.
وی اظهار کرد: امروز وظیفه ما این است که با قدم برداشتن در راه وحدت، این قلوب را متوجه نگه داریم. هر شعار و قدم تفرقهافکنانهای مسلماً مورد غضب حضرت بقیهالله (عج) خواهد بود.
نماینده دفتر آیتاللهالعظمی سیستانی با تاکید بر اینکه امروز مرزبندیها فراتر از جناحهای سیاسی است و تقابل اصلی میان اسلام و ایران و دشمنانی نظیر نتانیاهو و ترامپ است، خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که حتی افرادی با سلایق مختلف نیز جذب این همبستگی ملی شدهاند.
حجتالاسلام والمسلمین نائینی تصریح کرد: از طرف دفتر حضرت آیتالله سیستانی، از همت عالی و تلاشهای خودجوش و شبانهروزی یکایک شما طلاب جهادی تشکر میکنم و امیدوارم دعای مرجعیت و حضرت ولیعصر (عج) همواره بدرقه راهتان باشد.
استاندار آذربایجان شرقی: قدردان حمایت ویژه دفتر آیتالله سیستانی از آسیبدیدگان جنگ هستیم

استاندار آذربایجان شرقی اقدام دفتر حضرت آیتالله العظمی سیستانی در حمایت از خانواده شهدا و آسیبدیدگان جنگ تحمیلی سوم را حرکتی خداپسندانه و ارزشمند اعلام کرد.
بهرام سرمست در نشستی مشترک با آیتالله نائینی، نماینده دفتر آیتالله العظمی سیستانی در محل استانداری آذربتیجان شرقی، آخرین وضعیت آسیبها و خسارات جنگ تحمیلی سوم در آذربایجان شرقی بررسی و نحوه بازسازی و توانمندسازی اقشار آسیبدیده از محل کمکهای مردمی و کمکهای دفتر مرجع عالیقدر تشیع آیتالله سیستانی برنامهریزی شد.
وی در این نشست، با تشریح اقدامات انجام شده در جریان جنگ ۴۰ روزه، گفت: با وجود فشارهای ناشی از حملات دشمن و افزایش جمعیت استان، مدیریت تأمین کالاهای اساسی بدون کمبود انجام شد، خسارات واحدهای آسیب دیده در کوتاه ترین زمان مورد ارزیابی قرار گرفت و اقدام دفتر حضرت آیتالله العظمی سیستانی در حمایت از آسیبدیدگان، حرکتی خداپسندانه و ارزشمند است.
وی با قدردانی از حضور این هیئت و اقدامات انجامشده برای بررسی میدانی وضعیت مناطق آسیب دیده، اظهار کرد: آذربایجان شرقی در طول جنگ ۴۰ روزه بارها مورد تهاجم دشمن آمریکایی صهیونیستی قرار گرفت، اما با مدیریت مناسب و همراهی مردم، شرایط استان به خوبی کنترل شد.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: تمامی واحدهای آسیبدیده ناشی از حملات دشمن، در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت میدانی مورد ارزیابی قرار گرفت و روند بررسی خسارات با حضور دستگاههای اجرایی ذی ربط انجام شد. همچنین برای خانوادههایی که منازل آنان دچار خسارت کلی شده بود، تمهیدات لازم برای اسکان موقت فراهم شد تا دغدغهای از این بابت نداشته باشند.
وی با اشاره به جانفشانی مردم استان در این حوادث گفت: در طول جنگ تحمیلی سوم، ۱۹۱ نفر از عزیزان استان به فیض شهادت نائل آمدند که یاد و نام آنان برای همیشه در حافظه مردم منطقه ماندگار خواهد بود.
وی ادامه داد: با برنامهریزی های انجام شده از سوی مدیریت استان، در طول این مدت هیچگونه اختلالی در روند خدماترسانی دستگاههای دولتی ایجاد نشد و مردم توانستند امور روزمره خود را بدون مشکل پیگیری کنند.
سرمست اضافه کرد: با وجود افزایش حدود ۴۰ درصدی جمعیت استان در این ایام، هیچگونه کمبودی در حوزه کالاهای اساسی گزارش نشد و نیازهای عمومی مردم از طریق هماهنگی میان دستگاههای مسئول بهموقع تأمین شد.
وی همچنین از تشکیل ستاد پشتیبانی از جنگ خبر داد و گفت: این ستاد با هدف ساماندهی و هدایت کمکهای مردمی به سمت اقشار آسیبپذیر و خانوادههای نیازمند تشکیل شد تا حمایتها بهصورت هدفمند و مؤثر انجام گیرد.
وی اقدام دفتر حضرت آیتالله سیستانی برای شناسایی نیازهای آسیبدیدگان و جبران خلأهای موجود را اقدامی خداپسندانه و ارزشمند دانست و اظهار کرد: این حرکت نشاندهنده روحیه همبستگی، مسئولیتپذیری اجتماعی و توجه به مردم در شرایط دشوار است.
در این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین نائینی نماینده دفتر حضرت آیتالله العظمی سیستانی نیز با تشریح اهداف این سفر گفت: بازدیدهای میدانی از گروه های جهادی، مواکب و روحانیون فعال در عرصه خدمت رسانی، تهیه گزارش جامع از بازدیدها و همچنین بررسی روند بازسازی اماکن آسیب دیده از جنگ، سه هدف اصلی سفر هیئت نمایندگی به آذربایجان شرقی بود.
وی بیان کرد: در جریان این سفر، بازدید از روستای اسبس، محله قره باغی تبریز و نیز سرکشی از مواکب و گروه های جهادی فعال در حوزه امدادرسانی و خدمات اجتماعی انجام شد.
بازدید نماینده دفتر آیتاللهالعظمی سیستانی از موکب مردمی در البرز
بازدید نماینده دفتر آیتاللهالعظمی سیستانی از موکب مردمی در قم
بازدید نماینده دفتر آیتاللهالعظمی سیستانی از موکب مردمی در کرج




































































