شفقنا- فردریک نیلسن، نخست وزیر گرینلند، پس از دیدار با جف لندری، فرستاده دونالد ترامپ به این جزیره گفت: موضع ایالات متحده در مورد گرینلند تغییر نکرده است.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ گاردین نوشت: نیلسن گفت: این جلسه «سازنده» بود، اما ثابت کرد که «هیچ نشانهای… مبنی بر تغییر چیزی» در برنامههای آمریکا برای کنترل این منطقه وجود ندارد.
نیلسن تأکید کرد: «ما به وضوح تأکید کردیم که مردم گرینلند فروشی نیستند و گرینلندیها حق تعیین سرنوشت خود را دارند. این موضوع قابل مذاکره نیست.»
نیلسن گفت: جلسات با آمریکا ادامه خواهد یافت، اما هرگونه همکاری نزدیکتر مستلزم آن است که این کشور ابتدا به خطوط قرمز و حاکمیت گرینلند احترام بگذارد.
وزیر امور خارجه گرینلند نیز پس از این جلسه به خبرنگاران گفت: آمریکا از اهداف خود برای تصاحب این منطقه دست نکشیده است. «موته اگده» گفت: «ما خط قرمز خود را داریم. نقطه شروع آمریکاییها نیز تغییر نکرده است.»
گفتنی است لندری، فرماندار ایالت لوئیزیانا در ایالات متحده، دیشب برای شرکت در کنفرانس تجاری «گرینلند آینده» وارد ایسلند شد.
این خبر را در گاردین ببینید











