شفقنا- شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، امروز(دوشنبه) با شاهزاده فیصل بن فرحان، همتای سعودی و بدر عبدالعاطی، همتای مصری خود، تلفنی گفتگو کرد و در مورد تحولات منطقه و راههای تقویت همکاریهای مشترک گفتگو کرد.
به گزارش شفقنا، الخلیج آنلاین نوشت: براساس گزارش وزارت امور خارجه قطر، شیخ محمد بن عبدالرحمن با وزیر امور خارجه عربستان سعودی در مورد روابط همکاری بین دو کشور و راههای حمایت و تقویت آنها، همچنین بررسی تحولات اوضاع منطقهای، به ویژه در رابطه با آتشبس بین ایالات متحده و ایران و تلاشها برای کاهش تنش ها گفتگو کرد.
نخست وزیر قطر بار دیگر تلاش برای هدف قرار دادن عربستان سعودی با پهپاد را محکوم کرد و بر همبستگی کامل دوحه با ریاض و حمایت از تمام اقدامات انجام شده برای حفاظت از امنیت، حاکمیت و سلامت شهروندان و ساکنان آن تأکید کرد.
او همچنین بر لزوم واکنش همه طرفها به تلاشهای میانجیگری جاری، به منظور رسیدگی به ریشههای بحرانها از طریق گفتگو و روشهای مسالمتآمیز و دستیابی به توافقهای پایدار که از تشدید مجدد تنشها جلوگیری کند، تأکید کرد.
در همین راستا، شیخ محمد بن عبدالرحمن، در تماس تلفنی دیگری با وزیر امور خارجه مصر، علاوه بر تحولات اوضاع منطقهای، از جمله آتشبس بین واشنگتن و تهران، و تلاشها برای کاهش تنش در منطقه، روابط دوجانبه و راههای توسعه آن را مورد بحث و بررسی قرار داد.
نخست وزیر قطر بر «ضرورت واکنش مثبت همه طرفها به تلاشهای میانجیگری جاری تأکید کرد، که راه را برای رسیدگی به ریشههای بحران از طریق روشهای مسالمتآمیز و گفتگو هموار میکند و منجر به توافق پایداری میشود که از تشدید مجدد تنش جلوگیری میکند.»
این مذاکرات در چارچوب تلاشهای خلیج فارس و منطقهای برای مهار تشدید تنش و حمایت از میانجیگری پاکستان بین ایالات متحده و ایران، با هدف دستیابی به راهحلی که امنیت منطقه و جریان آزاد کشتیرانی بینالمللی از طریق تنگه هرمز را تضمین کند، انجام میشود.
متن خبر در الخلیج آنلاین











