شفقنا- معاون قوه قضاییه با اشاره به جنایتهای جنگی آمریکا در تجاوز به خاک ایران، گفت: حقوقدانان دستگاه قضا با اخذ وکالت از مردم در حال تشکیل و تکمیل پروندههای متعدد علیه آمریکا هستند تا به شکل قانونی اقامه دعوی شود.
به گزارش شفقنا از ایرنا، حجتالاسلام والمسلمین هادی صادقی دوشنبه در گفتوگو با خبرنگاران در شیراز اظهارکرد: دفاع از حقوق مردم مهمترین وظیفه قوه قضاییه است و در این جنگ تحمیلی، آمریکا و صهیونیسم به حقوق ملت ایران تجاوز کردند؛ به همین دلیل در حال تشکیل چند پرونده قضایی علیه آمریکا هستیم.
او افزود: گروه دیگر، جاسوسهای داخلی این جنایتکاران هستند که شناسایی و برای آنها پرونده تشکیل شده و برخی از آنان نیز محاکمه و محکوم شدند.
حجتالاسلام والمسلمین صادقی اضافه کرد: «گروهی دیگر نیز وطنفروشانی هستند که با این متجاوزان همراهی کردند؛ برای آنها نیز پرونده تشکیل شده و اموال برخی از آنان نیز مصادره شده است.»
معاون قوه قضاییه بیان کرد: در این شرایط، برخی مفسدان نیز میکوشند تا در اقتصاد و وضع معیشتی مردم اخلال ایجاد کنند تا به وسیله آن حتی کودتای اقتصادی به راه اندازند.
حجتالاسلام والمسلمین صادقی اظهار کرد: آنها میخواهند که این اخلال موجب دلسردی مردم و گسسته شدن ملت از انقلاب اسلامی شود.
وی گفت: قوه قضاییه برای مقابله با این مفسدان وارد میدان شده و در مواردی که احساس شود این اخلال تعمدی است و در مواردی که احتکارهای وسیعی صورت میگیرد، برخوردهای قاطعی انجام میشود؛ اکنون نیز در چند جبهه، قوه قضاییه در این زمینه عملیاتی انجام داده است.











