شفقنا- وزیر دفاع سابق آمریکا سابقه نتانیاهو برای تحریک واشنگتن به منظور حمله به ایران را طولانی توصیف کرد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: رابرت گیتس، مدیر سابق سیا و وزیر دفاع آمریکا، گفتگویی را با بنیامین نتانیاهو در سال ۲۰۰۹ یادآوری کرد که در آن نخست وزیر اسرائیل استدلال کرده بود که اگر به ایران حمله نظامی شود، به سرعت فرو خواهد پاشید.
گیتس در برنامه «رو در رو با ملت» شبکه سیبیاس گفت: نتانیاهو در ژوئیه ۲۰۰۹ به او گفته است که ایران شکننده است و «در اولین حمله فرو خواهد ریخت». گیتس در آن زمان این ارزیابی را رد کرد و گفته بود که به نتانیاهو گفته است که «کاملاً اشتباه میکند» و «مقاومت ایرانیها» را دست کم میگیرد.
او دیدگاه نتانیاهو را به حملات به سایر کشورهای خاورمیانه که در آنها اسرائیل با تلافی محدودی روبرو شد، از جمله حمله به راکتور اوسیراک عراق در سال ۱۹۸۱ و حمله به تأسیسات هستهای سوریه در سال ۲۰۰۷، مرتبط دانست و اظهار داشت که این وقایع به «موضع غیرواقعبینانه» در مورد نحوه پاسخ ایران کمک کرده است.











