شفقنا- دولت لبنان میگوید حملات رژیم اسرائیل به این کشور دو میلیارد دلار خسارت برجای گذاشته است.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: عامر بیسات، وزیر اقتصاد لبنان گفت: تخمین زده میشود لبنان به دلیل تشدید جنگ اسرائیل علیه این کشور از ۲ مارس تاکنون تا ۲ میلیارد دلار ضرر کرده باشد.
وی گفت: «تأثیر این جنگ نسبتاً زیاد بوده است. ما آنها را از نظر چالشهای متعدد در نظر میگیریم. یکی از چالشها، تأثیر اقتصادی آن است، مردم شغل خود را از دست میدهند، مزارع تولید نمیکنند، شرکتهای تولیدی تعطیل میشوند و گردشگران حضور ندارند. این تأثیر بسیار زیاد است. ما تخمین میزنیم که در طول جنگ احتمالاً ۲ میلیارد دلار ضرر کردهایم. این تقریباً ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی است»











