شفقنا – وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که در جریان حملات هوایی اسرائیل در روز شنبه حداقل ۱۸ نفر جان باختند و ۱۲۴ نفر دیگر زخمی شدند.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، این وزارتخانه در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: تعداد کل شهروندانی که از آغاز تشدید درگیریهای نظامی در دوم مارس کشته شدند به ۲۹۶۹ نفر و زخمیها به ۹۱۱۲ نفر رسیده است.
آمریکا روز جمعه اعلام کرد که آتشبس بین اسرائیل و لبنان به مدت ۴۵ روز تمدید خواهد شد. این تصمیم پس از مذاکراتی که واشنگتن آن را «بسیار سازنده» توصیف کرد، اتخاذ شده است.
تامی پیگوت، سخنگوی وزارت امور خارجه، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: توقف خصومتها که در ۱۶ آوریل برقرار شد، به مدت ۴۵ روز تمدید خواهد شد تا پیشرفت بیشتری حاصل شود.
این اعلامیه علیرغم ادامه حملات اسرائیل به لبنان از زمان اجرای آتشبس با میانجیگری آمریکا منتشر شد.
پیگوت افزود وزارت امور خارجه آمریکا مذاکرات سیاسی را در تاریخ ۲ و ۳ ژوئن از سر خواهد گرفت.
او همچنین اعلام کرد که یک «مسیر امنیتی» جداگانه با حضور هیئتهای نظامی از هر دو طرف در تاریخ ۲۹ می در پنتاگون شروع به کار خواهد کرد.
«ما امیدواریم که این گفتوگوها به پیشبرد صلح پایدار بین طرفین، بهرسمیتشناختن کامل حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر و ایجاد امنیت واقعی در امتداد مرزها منجر شود.»
این اعلامیه پس از دور سوم مذاکرات با میانجیگری واشنگتن که در وزارت امور خارجه برگزار شد، منتشر شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی، این مذاکرات را «بسیار مثبت و حتی فراتر از انتظارات» توصیف کرد.
به گفته یک مقام وزارت امور خارجه، آمریکا در این مذاکرات توسط مایکل نیدهام، مشاور وزارت امور خارجه، مایک هاکبی، سفیر ایالات متحده در سرزمینهای اشغالی، و میشل عیسی، سفیر آمریکا در لبنان، نمایندگی شده است.
این مقام گفت که لبنان توسط سفیر بیروت در واشنگتن ندا حماده معوض و نماینده رئیس جمهور لبنان، سیمون کرم، نمایندگی شده است.
این خبر را اینجا ببینید.











