شفقنا- نخستوزیر پاکستان ضمن اعلام خوشبینی خود نسبت به برگزاری دور دوم مذاکرات میان آمریکا و ایران، ابراز امیدواری کرد که تلاشهای کنونی به صلح پایدار منجر شود.
به گزارش شفقنا، شبکه خبری «الشرق» عربستان سعودی بامداد امروز (یکشنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که «شهباز شریف»، نخستوزیر پاکستان، در مصاحبه با روزنامه بریتانیایی «تایمز»، اعلام کرد که نسبت به برگزاری دور دوم مذاکرات میان آمریکا و ایران خوشبین است.
شریف در این مصاحبه، ضمن اعلام اینکه اسلامآباد با وجود پایان یافتن دور نخست مذاکرات بدون دستیابی به توافق، همچنان نقش میانجیگری را ایفا میکند و به انتقال پیامها میان واشنگتن و تهران ادامه میدهد، ابراز امیدواری کرد که تلاشهای کنونی پاکستان باعث دستیابی به صلح پایدار میان آنها شود.
نخستوزیر پاکستان در این باره عنوان کرد: صلح هرگز به راحتی به دست نمیآید؛ بلکه به شکیبایی، خرد و توانایی پیشبرد امور با وجود سختترین چالشها نیاز دارد. ما همچنان تمام تلاش خود را میکنیم تا اطمینان یابیم که این تلاشها از طریق دور جدیدی از مذاکرات در اسلام آباد به صلح پایدار منجر شود.
این در حالی است که پیشتر برخی منابع به شبکه الشرق گفته بودند که دولت پاکستان فعالیتهای دیپلماتیک برای پشتیبانی از تلاشهای میانجیگری را شدت بخشیده و دیروز (شنبه) وزیر کشور خود «سید محسن نقوی» را برای انجام گفتوگوهایی با رهبران و مقامات بلندپایه ایران، به تهران فرستاده است.
به گفته منابع دیپلماتیک آگاه که هویت آنها فاش نشده، وزیر کشور پاکستان با «پیام مهمی» وارد تهران شده و قرار است در دیدارهایی خود با مسئولان ایرانی، با آنها درباره تحولات منطقهای، تنش میان ایران و آمریکا و آخرین تحولات مربوط به روند مذاکرات گفتوگو کند.
خبر اصلی را در الشرق ببینید











