شفقنا- رادیوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که یک سرباز از تیپ گولانی، بر اثر انفجار یک پهپاد متعلق به حزبالله در منطقه لیطانی در جنوب لبنان، کشته شده است.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی، از آغاز توافق موسوم به «آتشبس» از حدود یک ماه پیش، هشت نفر از نظامیان ارتش اسرائیل کشته شدهاند که مرگ پنج نفر از آنان بر اثر پهپادها بوده است.
ارتش اسرائیل تأیید کرد که ستوان «معوز یسرائيل ريكانتي»، فرمانده گروهان در گردان ۱۲ تیپ گولانی، ساعت ۱۴:۰۰ روز گذشته، پس از انفجار یک پهپاد بمبگذاری شده بر فراز نیروها در نزدیکی رودخانه لیطانی، کشته شد.
در همین راستا، کانال عبری زبان “کان” اشاره کرد که دیروز، حدود ساعت دو بعد از ظهر، حزبالله یک پهپاد بمبگذاری شده به سمت نیرویی از گردان ۱۲ تیپ گولانی که در روستای دیر سریان در نزدیکی طیبه در جنوب لبنان مستقر بود، به پرواز درآورد.
این پهپاد به این نیرو اصابت کرد که منجر به کشته شدن ستوان و زخمی شدن جزئی یک سرباز دیگر شد.
حزبالله دیروز همچنین پهپادهای بمبگذاری شده و خمپارههایی را به سمت همین نیروها که عملاً برای ساعات طولانی زیر آتش بود، به پرواز درآورد.
این حادثه یک روز پس از آن رخ داد که حزبالله خمپارههایی را به سمت همین نیرو از تیپ گولانی که در همان روستا مستقر بود، به پرواز درآورد؛ رخدادی که در آن، استوار نیگف داگان، ۲۰ ساله، اهل دکل، طبق گزارش نهاد پخش اسرائیل، کشته شد.











