شفقنا-روزنامه اسرائیلی معاریو از نگرانیهای فزاینده در داخل این رژیم از کمبود فزاینده نیرو با توجه به ادامه جنگ چند جبههای از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ میلادی و فشار فزاینده همراه با آن بر نیروهای ذخیره پرده برداشت.
به گزارش شفقنا به نقل از العهد، معاریو نوشت: «آنچه در اسرائیل به عنوان «مدل ارتش مردمی» شناخته میشود، شاهد فرسایش بیسابقهای است، در حالی که علاقه به خدمت سربازی رو به کاهش است و بحران جذب یهودیان افراطی «حریدیها» ادامه دارد که چالشهای انسانی درون تشکیلات نظامی را تشدید میکند.»
طبق برآوردهای «ایال زمیر»، رئیس ستاد ارتش اسرائیل برای ماه مه ۲۰۲۶، ارتش با کمبود تقریباً ۱۵۰۰۰ نیرو از جمله حدود ۹۰۰۰ نیروی میدانی مواجه است.
زمیر این را یک «خلاء عملیاتی خطرناک» توصیف کرد که توانایی ارتش برای ادامه جنگ را تهدید میکند.
معاریو تصریح کرد درخواستهای فزایندهای در داخل اسرائیل برای ایجاد چیزی که «تیپ خارجی» نامیده میشود، با استخدام جنگجویان حرفهای از کشورهای خارجی با حقوق بالا به منظور رفع کمبود فزاینده در نیروهای اشغالگر وجود دارد.
منبع: العهد











