شفقنا- در دنیای امروز، حضور در شبکه های مجازی به یکی از ابزارهای مهم ارتباطات سیاسی و اجتماعی تبدیل شده است؛ بهگونهای که بسیاری از مسئولان و صاحبنظران از این پلتفرم ها برای بیان دیدگاهها، مواضع و تصمیمات خود استفاده میکنند. در این گزارش، تلاش کردهایم تعدادی از توییتهای روزانه آنان را گردآوری کنیم تا نگاهی دقیقتر به روندهای جاری ارائه دهیم.
به گزارش شفقنا، برخی از توییتهای امروز (جمعه ۲۵ اردیبهشت ماه) را در ادامه میخوانید:
پزشکیان: فردوسی با شاهنامه، هویت تاریخی و فرهنگی ایران را جاودانه کرد
مسعود پزشکیان در صفحه ایکس نوشت: «چو ایران نباشد تن من مباد
در این بوم و بر زنده یک تن مباد
فردوسی با شاهنامه، هویت تاریخی و فرهنگی ایران را جاودانه کرد و پهلوانی را در پیوند با عدالت معنا بخشید. امروز نیز فرزندان ایران، در برابر بیدادگران، پاسدار امنیت و سرافرازی این سرزمیناند.»

*******************************************************************************************************
حضرتی: ایران، نام مشترک سلحشوری ماست
الیاس حضرتی در صفحه ایکس نوشت: «روز فردوسی یادآور این حقیقت است که شاهنامه فقط کتاب گذشته نیست بلکه زبان سلحشوری #ایران است
ملت ایران در دفاع در برابر تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی نشان داد روایت رستم و سیاوش، افسانهای زنده و در جان مردم این سرزمین است. ایران فقط با سلاح مبارزه نکرد؛ با جان مردمش ایستاد. هموطنان عزیزمان با همه تنوع قومی، زبانی و فرهنگی پای سرزمین، تمدن و استقلال #برای_ایران ایستادگی کردند. با روحی که فردوسی در شاهنامه جاودانه کرد: پاسداری از ایران، برتر از جان است.
ایران، نام مشترک سلحشوری ماست.»

*******************************************************************************************************
سید محسن دهنوی در صفحه ایکس نوشت: «امارات در تلاش بود جبههای متحد علیه ایران بسازد.
حتی تماسهای شخصی محمدبنزاید با رهبران منطقه نتوانست عربستان و قطر را پای میز واکنش نظامی بیاورد.
اتحاد عربی شکل نگرفت و ابوظبی تنها ماند.
این ناکامی نه فقط ضعف همگرایی عربی بلکه قدرت بازدارندگی ایران در معادلات منطقه را نشان داد »

*******************************************************************************************************
جلیلی: اگر پیشرفتهای کشور را روایت نکنیم، دیگران آنها را وارونه روایت میکنند
سعید جلیلی در صفحه ایکس نوشت در صفحه ایکس نوشت:««رستم» ها زیادند اما «فردوسی» ها کم اند. ادبیات روایت پیشرفت باید متناسب فهم عامه باشد و اجتماعی بشود تا لایهها و اقشار مختلف با آن ارتباط برقرار کنند.
اگر پیشرفتهای کشور را روایت نکنیم، دیگران آنها را وارونه روایت میکنند.»

*******************************************************************************************************
خضریان: اظهارات روبیو در موضوع وتو، توهین به حافظه تاریخی جهانیان است
علی خضریان در صفحه ایکس نوشت: «اظهارات روبیو در موضوع وتو، توهین به حافظه تاریخی جهانیان است. اشک تمساح وزیر خارجه آمریکا برای وتو در حالی است که باید بگوید آمریکا از چه زمانی نگران وتوی قطعنامهها شده است؟! این کشور ماهها با وتوی سریالی خود، مقابل خواست ملتها در موضوع جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه ایستاد.»

*******************************************************************************************************
ضرغامی: امروز کف خیابان ما را به سمت فردوسیبزرگ هدایت کرده است
سید عزت الله ضرغامی در صفحه ایکس نوشت:«امروز #کف_خیابان مارا به سمت فردوسیبزرگ هدایت کرده.
یه جورایی جبران مافات میکنیم.
ندانی که ایران نشست من است
جهان سر به سر زیر دست من است
پلنگ ژیان گرچه باشد دلیر
نیارد شدن پیش چنگال شیر »

*******************************************************************************************************
بقایی: کردستان، آیینه تمامنمای ایران و مردمان کرد است
اسماعیل بقایی در صفحه ایکس نوشت: «کردستان، آیینه تمامنمای ایران و مردمان کرد، پاسداران غیور استقلال، عزت و تمامیت میهن هستند.
در سفر به استان کردستان، ضمن دیدار با مسئولان استان ـ آقای دکتر لهونی، استاندار محترم، حجتالاسلام والمسلمین پورذهبی، نماینده محترم ولیفقیه در استان، و حاج ماموستا فایق رستمی، امامجمعه محترم سنندج ـ در منزل شهید سهیل لطفیار، مرزبان رشید سنندجی که در جریان حملات وحشیانه آمریکا و رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است، حضور یافتم و به مقام شامخ شهدای سرافراز کردستان ادای احترام کردم.
بازدید از عمارت آصف و خانه کُرد ـ که در جریان حملات وحشیانه آمریکا و رژیم صهیونیستی آسیب دیدهاند ـ دیدار با استاد تیمور ایوبی، هنرمند برجسته مجسمهساز، و شرکت در اجتماع باشکوه و اقتدارآفرین مردم شریف سنندج در میدان آزادی این شهر، از دیگر برنامههای این سفر دو روزه بود»

*******************************************************************************************************
سید عباس عراقچی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در نشست وزرای خارجه بریکس گفتم: «مقاومت ایران در برابر زورگوییهای آمریکا، نبردی ناآشنا نیست. بسیاری از ما با شکلهای متفاوتی از همین فشار و اجبار نفرتانگیز روبهرو هستیم. اکنون زمان آن رسیده که بهطور مشترک وارد عمل شویم و نشان دهیم که چنین رفتارهایی باید به زبالهدان تاریخ سپرده شوند.»»

*******************************************************************************************************











