شفقنا- صدراعظم آلمان از ایران خواست همین حالا پای میز مذاکره بیاید.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: فریدریش مرتس صدراعظم آلمان میگوید: در طول سفر بازگشت از چین با ترامپ تلفنی صحبت کرده است. مرتس گفت: هر دو توافق کردند که ایران «باید همین حالا پای میز مذاکره بیاید» و این کشور «نباید سلاح هستهای داشته باشد».
مرتس گفت: ایران همچنین باید «تنگه هرمز را باز کند».
صدراعظم آلمان همچنین گفت: با ترامپ در مورد تلاشها برای دستیابی به یک راهحل مسالمتآمیز در اوکراین و هماهنگی مواضع پیش از اجلاس آتی ناتو در آنکارا، پایتخت ترکیه، گفتگو کردند؛ ایالات متحده و آلمان شرکای قوی در یک ناتوی قوی هستند.
پیش از این عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، گفته بود این تنگه برای کشتیهای کشورهای دوست در صورت هماهنگی با مقامات ایرانی باز است، اما برای کشتیهای کشورهای «دشمن» باز نیست.











