شفقنا-تولیت حرم حضرت معصومه (س)گفت: دانشگاه علوم پزشکی قم به دلیل موقعیت خاص معنوی این شهر، فراتر از یک نهاد آموزشی یا درمانی است و سه وظیفه اساسی شامل دفاع در جبهه سلامت، تلفیق تخصص با اخلاق اسلامی و مرجعیت علمی در جهان اسلام را بر عهده دارد.
به گزارش شفقنا از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلاماللهعلیها، سید محمد سعیدی در دیدار علی ابرازه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با گرامیداشت یاد و خاطره رهبر شهید، اظهار داشت: رهبر شهید انقلاب شخصیتی بودند که ما قدرشان را نشناختیم و دشمن شناخت و به همین دلیل ایشان را هدف قرار داد.
وی با بیان اینکه مردان خدا اهل مطرح کردن خود نیستند و مردم باید از قرائن و شواهد به وجودشان پی ببرند، گفت: دو نعمت است که قدر و ارجش نزد مردم مجهول است؛ یکی امنیت و یکی عافیت. امنیت به معنای عامش شامل امنیت سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی است و عافیت نیز به همین صورت است.
تولیت حرم حضرت معصومه (س)با بیان اینکه شهر مقدس قم ویژگیهای منحصر به فردی دارد، تصریح کرد: قم آشیانه اهل بیت(ع) و محل پناه و آرامش انسان است. قم خاستگاه انقلاب اسلامی و شهری است که امام راحل در آن رشد کردند و توانستند به حول و قوه الهی، قدرت سومی در دنیا ایجاد کنند.
وی افزود: رهبر شهید فرصتی پیدا کردند که بیش از امام راحل زمینه عمل برای نظام فراهم کنند. ایشان در امر دفاعی چنان عمل کردند که امروز ما از بمب اتم بالاتر، تنگه هرمز را به دست آوردیم. گاهی اوقات پیروزیهای ما به دست دشمن زمینهسازی میشود.
وی با اشاره به تابآوری مردم در میادین، خاطرنشان کرد: ما امروز در شرایطی سخن میگوییم که معنای امنیت و مفهوم خدمت تعریف جدیدی پیدا کرده است. تابآوری که اکنون در جامعه ما پیدا شده، یک نوع پیشرفته و بسیار خوب است. دشمنان طمع کرده بودند، اما مردم کشور را نگه داشتند.
تولیت حرم حضرت معصومه (س) در ادامه به سه وظیفه اساسی دانشگاه علوم پزشکی قم اشاره کرد و گفت: اولین وظیفه، دفاع در جبهه سلامت است. امروز سلامت بخش جداییناپذیر از امنیت ملی ماست. آمادگی برای مواجهه با بحرانهای نوپدید مانند کرونا و تقویت زیرساختهای پدافند غیرعامل در شهر قم که یک شهر زیارتی و علمی است، یک ضرورت محسوب میشود.
وی دومین وظیفه را تلفیق تخصص با اخلاق اسلامی دانست و افزود: ما در شهری هستیم که مزار حضرت فاطمه معصومه(س) در آن میدرخشد. حضرت معصومه(س) با بیماری وارد این شهر شدند و مردم قم با معرفت از ایشان استقبال کردند و در پی درمان این بزرگوار بودند. بیمار در شهر مقدس قم، علاوه بر تخصص علمی، باید از رایحه خوشِ اخلاق کریمانه نیز بهرهمند شود.
وی سومین وظیفه را مرجعیت علمی در جهان اسلام برشمرد و تصریح کرد: نگاه شما باید در این جبهه این باشد که دانشگاه علوم پزشکی قم به مرجع علمی برای پژوهشگران عرصه طب اسلامی تبدیل شود.
تولیت حرم حضرت معصومه (س)در پایان از مجاهدتهای جبهه سلامت تشکر کرده و از خداوند متعال و حضرت معصومه(س) توفیقات بیشتر آنها را خواستار شد.











