شفقنا- دولت یمن و حوثیها بیش از ۱۶۰۰ اسیر جنگی را در «بزرگترین» مبادله آزاد میکنند.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: دولت یمن و گروه حوثیها، توافقنامهای را با حمایت سازمان ملل در اردن برای تبادل بیش از ۱۶۰۰ زندانی امضا کردهاند که بزرگترین تبادل زندانی از زمان آغاز جنگ داخلی این کشور در سپتامبر ۲۰۱۴ است.
عبدالقادر المرتضی، یکی از مقامات حوثی، روز پنجشنبه در پستی در رسانههای اجتماعی گفت: طبق این توافق، حوثیها ۵۸۰ زندانی از جمله هفت سعودی و ۲۰ سودانی را آزاد خواهند کرد، در حالی که دولت ۱۱۰۰ زندانی حوثی را آزاد خواهد کرد.
یحیی کظمان، معاون رئیس تیم مذاکرهکننده دولت هم در پستی در X نوشت: نزدیک به ۱۷۲۸ زندانی از هر دو طرف به عنوان بخشی از آنچه که او «بزرگترین» توافق در نوع خود نامید، آزاد خواهند شد.
دو طرف توافق کردند که مذاکرات در مورد آزادیهای بیشتر را ترتیب داده و اجازه بازدید متقابل از بازداشتگاهها را بدهند.
این خبر را در الجزیره ببینید











