شفقنا- باراک اوباما، رئیسجمهور اسبق آمریکا، در پاسخ به اتهامات دونالد ترامپ، از برجام دفاع کرد و مدعی شد که موفق شده است اورانیوم غنیشده ایران را بدون شلیک حتی یک موشک، بدون کشتار گسترده و بدون بستن تنگه هرمز کاهش دهد.
به گزارش شفقنا، عربی ۲۱ نوشت: اوباما در مصاحبه با شبکه «سیبیاس» آمریکا ادعا کرد: «ما بدون شلیک یک موشک هم به این هدف رسیدیم. ۹۷ درصد اورانیوم غنیشده آنها را از بین بردیم. تردیدی نیست که این اقدام موفقیتآمیز بود و نیازی به کشتن تعداد زیادی از مردم یا بستن تنگه نداشتیم.»
ترامپ بارها دولت اوباما را به خاطر امضای توافق هستهای با ایران که در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد، مورد انتقاد قرار داده است.
دوشنبه گذشته، ترامپ ایران را به فریب آمریکا و جهان به مدت ۴۷ سال متهم کرد و گفت تهران بیشترین دستاوردهای خود را در دوران ریاستجمهوری باراک اوباما به دست آورده است.
ترامپ افزود که اوباما با فراهم کردن جریانهای عظیم مالی شامل صدها میلیارد دلار، بهعلاوه ۱.۷ میلیارد دلار پول نقد، به ایران «یک حلقه نجات قوی» داده است.
او همچنین دولت پیشین آمریکا را به رها کردن متحدان و جانبداری از ایران متهم کرد و گفت ایران از ضعف رهبری آمریکا برای کسب دستاوردهای سیاسی و نظامی در طول دههها بهرهبرداری کرده است.
ترامپ در ادامه تأکید کرد: «ایرانیها دیگر نمیتوانند به آمریکا بخندند.»
متن خبر در عربی ۲۱











