شفقنا- با وجود اینکه دفتر نخستوزیر رژیم صهیونیستی سفر وی به امارات در میانه تجاوز نظامی به خاک ایران را تایید کرده، وزارت امور خارجه این کشور عرب حاشیه خلیج فارس گزارشهای حاکی از انجام چنین سفری را بی پایه و اساس خواند.
به گزارش شفقنا، شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه شامگاه امروز (چهارشنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که وزارت امور خارجه امارات با صدور بیانیهای، گزارشهای منتشر شده در مورد سفر «بنیامین نتانیاهو»، نخستوزیر رژیم صهیونیستی به این کشور و همچنین پذیرش هرگونه هیئت نظامی این رژیم در خاک خود را تکذیب کرد.
این وزارتخانه در بیانیه خود عنوان کرد که روابط امارات با رژیم صهیونیستی «روابطی علنی» بوده که در چارچوب توافق شناخته شده و اعلام شده موسوم به «ابراهیم» برقرار گردیده و مبتنی بر پنهانکاری یا ترتیبات پنهانی نمیباشد.
وزارت امور خارجه امارات در ادامه نیز تأکید کرده که بر همین اساس، «هرگونه ادعایی در مورد سفرها یا ترتیبات اعلام نشده، بی اساس و عاری از صحت است، مگر اینکه توسط مقامات رسمی ذیصلاح در امارات صادر شده باشد.»
این وزارتخانه در پایان نیز از رسانهها درخواست کرد تا «دقت کنند و از انتشار اطلاعات تأیید نشده یا استفاده از آن برای ایجاد برداشتهای سیاسی خودداری کنند.»
این در حالی است که ساعاتی پیش، دفتر نخستوزیر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیهای، به صورت رسمی اعلام کرد که نتانیاهو در جریان تجاوز نظامی اخیر این رژیم و آمریکا به خاک ایران، به طور مخفیانه به امارات سفر کرده و با «محمد بن زاید آل نهیان»، رئیس این کشور دیدار داشته است.
دفتر نتانیاهو که برای نخستین بار به صورت علنی سفر وی به امارات را تأیید کرده، در بیانیه خود به زمان دقیق انجام سفر اشاره ننموده و تصویری از آن یا دیدار با بن زاید نیز منتشر نکرد، با این حال خاطر نشان ساخت: این سفر به یک پیشرفت تاریخی در روابط میان اسرائیل و امارات منجر شد.
پیش از آن نیز، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» به نقل از برخی مقامات عرب و یک منبع آگاه گزارش داد که «دیوید بارنیا»، رئیس سازمان اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) در جریان جنگ با ایران، دستکم دو بار برای هماهنگیهای مرتبط با این جنگ به امارات سفر کرده بود.
بر اساس این گزارش، بارنیا در ماههای مارس و آوریل گذشته و همزمان با تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی و آمریکا به خاک ایران، دو سفر محرمانه به امارات انجام داده که هدف از آنها، هماهنگی اطلاعاتی و بررسی راههای مقابله با تهدیدهای منتسب به ایران بوده است.
شبکه تلویزیونی «کان 11» رژیم صهیونیستی نیز گزارش داده که در میانه آتشبس شکننده با ایران، «دیوید زینی»، رئیس سازمان امنیت داخلی (شاباک) و مقامات ارشد امنیتی این رژیم، طی هفتههای اخیر و به عنوان بخشی از هماهنگیهای امنیتی و اطلاعاتی مداوم میان دو طرف، به امارات سفر کردند.
بنا بر گزارش این شبکه متعلق به سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی، یک هیئت امنیتی به ریاست «امیر بارام»، مدیرکل وزارت جنگ این رژیم نیز در جریان آمادهسازی برای تجاوز به خاک ایران، به شهر ابوظبی، پایتخت امارات سفر کرده و با مقامات وزارت دفاع این کشور دیدارهایی برای هماهنگی انجام داده است.
خبر اصلی را در آرتیعربی ببینید











