شفقنا آینده- نشریه فارنپالیسی در گزارشی تصویری در گفتگو با الکساندر گابویف، مدیر مرکز اوراسیای اندیشکده کارنگی و یکی از تحلیلگران سرشناس سیاسی و اقتصادی به این موضوع پرداخته که آیا واقعاً روسیه را میتوان برنده اصلی جنگ آمریکا و اسرائیل با ایران دانست؟!
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا از نشریه فارنپالیسی؛ در حالی که بخش زیادی از جهان از بسته شدن طولانیمدت تنگه هرمز و افزایش قیمت انرژی ناشی از این مسدود شدن رنج میبرد، این اتفاق به نوعی روسیه را از یک ثروت بادآورده نادر بهرهمند کرده است. [در حقیقت این اتفاق با پیامدهایی مانند] کاهش تحریمهای اقتصادی ایالات متحده همراه با افزایش قیمت نفت خام، درآمدهای نفتی مسکو را به بالاترین حد خود در سال جاری رسانده است.
اما آیا [همانگونه که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند] میتوان چنین نتیجه گرفت که در ماههای اخیر روسیه به عنوان برنده جنگ ایالات متحده آمریکا و اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران در حال ظهور بوده است؟
[این جنگ همچنین پرسشها و تردیدهایی را نیز در این زمینه موجب شده که] درگیریهای اخیر خاورمیانه برای جنگ بین روسیه و اوکراین چه معنا و پیامدهایی میتواند داشته باشد؟
الکساندر گابویف در این گفتگوی تصویری با نشریه فارنپالیسی استدلال میکند که اقدامات دونالد ترامپ رئیسجمهور ایالات متحده آمریکا در ایران و ونزوئلا نه تنها برای منافع روسیه مفید بوده است، بلکه در ادامه نیز مسکو را به سمت همکاری عمیقتر با پکن سوق خواهد داد. در حقیقت به عقیده مدیر مرکز اوراسیای اندیشکده کارنگی روسیه در حال گذر از یک لحظه خاص از نوسانات جهانی است.
متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید











