شفقنا- سخنگوی ارتش در آیین اربعین سیدالشهدای نیروهای مسلح، گفت: شهید امیر سپهبد موسوی، مبدع تغییر دکترین دفاعی کشور از تدافعی به تهاجمی است.
به گزارش شفقنا، امیر سرتیپ محمد اکرمینیا معاون هماهنگکننده سازمان عقیدتی سیاسی و سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت اربعین سیدالشهدای نیروهای مسلح، شهید امیر سپهبد سید عبدالرحیم موسوی رییس فقید ستاد کل نیروهای مسلح در محل مسجد گوهرشاد حرم امام رضا (ع) در مشهد اظهار کرد: امروز تنگه هرمز تحت کنترل راهبردی نیروهای مسلح ایران است؛ غرب تنگه در اختیار نیروی دریایی سپاه و شرق آن در کنترل نیروی دریایی ارتش قرار دارد.
وی ادامه داد: این کنترل هماهنگ و همافزا، ضمن افزایش نظارت و سیادت ایران بر منطقه، درآمدهایی برای کشور به همراه خواهد داشت.
سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن تصور میکرد با انجام عملیات شوک و بهت و ترور رهبر معظم انقلاب و فرماندهان ارشد نظام، مردم را در شوک فرو برده و میتواند با حمایت مردم، نظام را ظرف سه روز ساقط کند اما برخلاف تصور آنها، مردم نه برای براندازی، بلکه برای حمایت از نظام و سرزمینشان به خیابانها آمدند و انسجام ملی تقویت شد.
وی افزود: دشمن با وجود برنامهریزی ۲۰ ساله برای حمله به ایران، هرگز پیشبینی نمیکرد نیروهای مسلح نه تنها توان رزم خود را حفظ کنند، بلکه با شلیک موشک و پهپاد و عملیات زمینی، مانع تحقق اهداف او شوند و این مقاومت، عامل بزرگ پیروزی امروز ماست.
وی اضافه کرد: در جنگ اخیر، نابودی توان موشکی و هستهای، تجزیه کشور و ساقط کردن نظام از جمله اهداف دشمن بود که به هیچ کدام از اهداف خود نرسید.
وی ادامه داد: پس از انقلاب اول و بیرون راندن شاه و انقلاب دوم و اخراج آمریکا از ایران، امروز آمریکا را از کل منطقه بیرون خواهیم کرد و بساطش برای همیشه از این منطقه برچیده خواهد شد.
سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد شهید امیر سپهبد سید عبدالرحیم موسوی، وی را مبدع تغییر دکترین دفاعی کشور از تدافعی به تهاجمی خواند و گفت: امروز دکترین نیروهای مسلح ما تهاجمی است، به این معنا که اگر دشمن دست به خطایی بزند، با اشد عمل با او مقابله خواهد شد و همین رویه در جنگ اخیر محقق شد و دشمن سر جای خود نشست











