شفقنا – زبیر احمد روز سهشنبه از سمت وزیر نوآوری و ایمنی سلامت استعفا داد و به چهارمین وزیری تبدیل شد که در پی شکست انتخاباتی حزب کارگر پست خود را ترک میکند. این در حالی است که نخستوزیر بریتانیا کییر استارمر با فشار فزایندهای برای استعفا مواجه است.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، احمد در نامه استعفای خود نوشت: اکنون از شما میخواهم که به خاطر فوریت و وظیفه ملی، کنارهگیری کنید و یک جدول زمانی برای انتقال مصلحتآمیز و منظم به رهبری جدید که اعتماد کشورمان را جلب کند، تعیین کنید.
او چهارمین وزیر دولت است که پس از الکس دیویس-جونز از سمت وزیر قربانیان و خشونت علیه زنان و دختران، میاتا فنبوله از سمت وزیر جوامع، و جس فیلیپس از سمت وزیر حفاظت، استعفا میدهد. تمامیها این چهار نفر روز سهشنبه از پستهای خود کنارهگیری نمودند.
این استعفاها در حالی صورت گرفت که حدود ۹۰ نماینده حزب کارگر از نخست وزیر خواستهاند یا فوراً استعفا دهد یا جدول زمانی برای ترک سمت خود تعیین کند.
استارمر روز سهشنبه در حالی وارد جلسه کابینه شد که به دنبال عملکرد ضعیف حزب کارگر در انتخابات هفته گذشته، که باعث شورش آشکار در درون حزب پارلمانی و آشکارشدن اختلافات عمیق در درون دولت بر سر آیندهاش شد، تحت فشار شدیدی قرار داشت.
این آشفتگی اواخر دوشنبه شب زمانی تشدید شد که شماره ۱۰ داونینگ استریت، شش نفر از دستیاران وزرا را که اوایل شب استعفا داده بودند، جایگزین کرد. به نظر میرسد این اقدام، تلاشی برای ایجاد ثبات در ردههای پایینتر دولت همزمان با تشدید فشارها بر نخست وزیر باشد.
با این حال، استارمر روز سهشنبه به وزرا گفت که علیرغم فشارهای فزاینده بر سر شکست اخیر حزب کارگر در انتخابات و درخواستها برای استعفای او، «به کار خود ادامه خواهد داد».
این خبر را اینجا ببینید.











