شفقنا – رئیس سازمان هواپیمایی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه هشدار داد که فرودگاه بن گوریون در تل آویو عملاً به «پایگاه نظامی آمریکا» تبدیل شده است که پروازهای غیرنظامی را مختل کرده و خطوط هوایی اسرائیل را تهدید میکند.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد، رئیس سازمان هواپیمایی شموئل زاکای، به وزیر حملونقل میری رگو و مدیرکل این وزارتخانه موشه بن زاکن گفته است که فعالیتهای نظامی در فرودگاه بینالمللی اصلی رژیم، بازگشت شرکتهای هواپیمایی خارجی را به تأخیر انداخته و قیمت بلیطها را پیش از فصل گردشگری تابستانی افزایش داده است.
در هفتههای اخیر، رسانههای رژیم صهیونیستی تصاویری منتشر کردند که نشان میداد دهها هواپیمای نظامی آمریکایی، از جمله هواپیماهای سوخترسانی، در بحبوحه حمایت نظامی مداوم آمریکا از اسرائیل، در این فرودگاه مستقر شدهاند.
زاکای گفت: تبدیل فرودگاه بینالمللی بن گوریون به یک پایگاه نظامی به بازگشت شرکتهای هواپیمایی خارجی آسیب میرساند و ثبات مالی شرکتهای هواپیمایی اسرائیلی را تهدید میکند.
او افزود تنشهای منطقهای از زمان آغاز جنگ علیه ایران در اواخر ماه فوریه، به طور قابل توجهی بر ترافیک هوایی غیرنظامی تأثیر گذاشته است، به طوری که خطوط هوایی اسرائیل بسیاری از هواپیماها را به خارج از سرزمینهای اشغالی منتقل کردهاند که برخی از آنها هنوز بازنگشتهاند.
زاکای اذعان کرد که تشکیلات نظامی اسرائیل به طور کامل از خسارات وارده به هوانوردی غیرنظامی یا تأثیر آن بر قیمت بلیط و عموم مردم آگاه نیست.
«فرودگاه بن گوریون به یک پایگاه نظامی با فعالیتهای غیرنظامی محدود تبدیل شده است.»
زاکای همچنین هشدار داد که این وضعیت به دلیل افزایش هزینههای عملیاتی و سوخت و افزایش تقاضا برای پروازها، «تهدیدی واقعی» برای شرکتهای هواپیمایی کوچکتر ایجاد میکند.
وی خواستار انتقال هواپیماهای آمریکایی از فرودگاه بن گوریون به پایگاههای نظامی شد و گفت وضعیت فعلی نه تنها به خطوط هوایی، بلکه به همه آسیب میرساند.
این خبر را اینجا ببینید.











