شفقنا- نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی که قیمت خودرو روزبهروز افزایش پیدا میکند، سطح کیفیت بسیاری از خودروها همچنان مورد انتقاد جدی مردم است.
آقای سلام ستوده در گفت وگو با خبرنگار شفقنا در انتقاد از وضعیت فعلی بازار خودرو اظهار کرد: امروز بسیاری از مردم و مصرفکنندگان از شرایط آشفته بازار خودرو رضایت ندارند و معتقدند روند فروش خودرو همچنان با ابهامات و نبود شفافیت همراه است. خریداران بارها اعلام کردهاند که نحوه عرضه خودرو، شرایط ثبتنام و اختلاف قابل توجه قیمت کارخانه و بازار، مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد کرده است.
وی گفت: مردم انتظار دارند فرآیند فروش خودرو بهصورت روشن، عادلانه و قابل پیشبینی انجام شود، اما در عمل بسیاری از متقاضیان با شرایط پیچیده، محدودیتهای متعدد و نبود اطلاعرسانی دقیق مواجه هستند. این موضوع باعث شده اعتماد عمومی نسبت به بازار خودرو کاهش پیدا کند و مصرفکنندگان احساس کنند حقوق آنها بهدرستی مورد توجه قرار نمیگیرد.
آقای ستوده با انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی افزود: در شرایطی که قیمت خودرو روزبهروز افزایش پیدا میکند، سطح کیفیت بسیاری از خودروها همچنان مورد انتقاد جدی مردم است. مصرفکنندگان انتظار دارند خودرویی که با هزینه سنگین خریداری میشود، از ایمنی، کیفیت ساخت و امکانات مناسب برخوردار باشد، اما متأسفانه گزارشهای متعدد درباره نقص فنی، استهلاک بالا و کیفیت پایین برخی قطعات همچنان مطرح میشود.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو بدون ارتقای محسوس کیفیت، موجب نارضایتی گسترده شده است، گفت: مردم این پرسش را مطرح میکنند که چرا باید برای محصولی با کیفیت متوسط یا حتی پایین، هزینهای در حد خودروهای باکیفیت خارجی پرداخت کنند. این مسئله نشان میدهد که خودروسازان باید بیش از گذشته نسبت به رضایت مشتریان و ارتقای استانداردهای تولید پاسخگو باشند.
وی از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز انتقاد کرد و گفت: در جلسه نظارتی مجلس پیرامون بحث گرانیها، حتما مجلس پیرامون مسئله احتکار و عرضه قطرهچکانی خودرو با سازوکار معیوب از سوی خودروسازان و همچنین گرانی بیسابقه خودرو از وزیر صمت سوال خواهد کرد. انتظار میرفت وزارت صمت نظارت مؤثرتر و جدیتری بر بازار خودرو داشته باشد، اما واقعیت این است که بازار همچنان با نابسامانی، افزایش قیمت و نارضایتی مصرفکنندگان مواجه است.
آقای ستوده بیان کرد: اگر نظارت دقیق و مستمر بر بازار اعمال میشد، قطعاً بخشی از مشکلات فعلی کاهش پیدا میکرد. وزارت صمت باید در برابر مطالبات مردم پاسخگو باشد و اجازه ندهد مصرفکنندگان قربانی ضعف مدیریت و بینظمی در بازار خودرو شوند.











