شفقنا – وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که در حملات اسرائیل در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ نفر از جمله دو کادر پزشکی جان خود را از دست دادهاند.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، وزارت بهداشت لبنان روز یکشنبه اعلام کرد: دشمن اسرائیلی به نقض قوانین بینالمللی و هنجارهای بشردوستانه ادامه میدهد و جنایات بیشتری علیه امدادگران انجام میدهد، زیرا مستقیماً دو نقطه از اداره بهداشت در قلاویه و تبنین، شهرستان بنت جبیل را در دو حمله هدف قرار داد.
آتشبسی که با میانجیگری آمریکا برقرار شده، وارد سومین هفته خود شده است.
وزارت بهداشت اعلام کرد که از دوم مارس، زمانی که نیروهای اسرائیلی عملیات نظامی جدیدی را آغاز کردند، ۲,۸۴۶ نفر در سراسر لبنان کشته شدهاند.
سازمان ملل متحد نیز اعلام کرده است که از آن تاریخ تاکنون، دستکم ۱۰۳ نفر از کارکنان بخش بهداشت و درمان لبنان در بیش از ۱۳۰ حملهٔ اسرائیل کشته و ۲۳۰ نفر زخمی شدهاند.
علی صفیالدین، رئیس دفاع مدنی لبنان در صور در جنوب لبنان، به الجزیره گفت: ما هر ثانیه، هر روز زیر تهدید هستیم. از خودمان میپرسیم که آیا قرار است زنده بمانیم یا خواهیم مُرد، میدانیم که با کارکردن در اینجا، زندگیمان را از دست دادهایم. افراد زیادی را از دست دادهایم و انگار خودمان هم از بین رفتهایم.
دکتر طاهر محمد، جراح جنگی و فعال بشردوستانه که هم در غزه و هم در لبنان کار کرده است، به الجزیره گفت که شباهتهایی در اقدامات اسرائیل در این دو منطقه دیده است.
«ما همیشه همکارانمان در غزه را میدیدیم که از در وارد میشدند [با جراحت یا شهادت]. من همکاران، پرستاران، دانشجویان پزشکی را دیدهام که توسط سلاحهای اسرائیلی کشته شدهاند، و حالا رویت همین سیاستِ هدفقراردادن کارکنان مراقبتهای بهداشتی در لبنان… این [سیاست] همیشگی است.
دکتر محمد افزود: اگر اسرائیل راه خودش را ببرد، قطعاً تمام منطقهٔ جنوب لبنان را اشغال میکند و این کار را فردا انجام خواهد داد. آنها هیچ توجهی به جان انسانها ندارند. من این را با چشمان خودم دیدهام.
از دوم مارس تاکنون، حملات اسرائیل باعث آوارگی بیش از ۱.۲ میلیون نفر از مردم لبنان شده است. با وجود آتشبسی که از ۱۶ آوریل اجرایی شده، حملات تنها افزایش یافته است.
این خبر را اینجا ببینید.











