شفقنا- نخست وزیر مودی از مردم هند خواست با توجه به افزایش قیمت جهانی سوخت، در مصرف آن صرفهجویی کند.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: نارندرا مودی، نخست وزیر هند، روز یکشنبه از شهروندان و مشاغل خواست تا در مصرف سوخت صرفهجویی کنند و شیوههای کار از خانه را برای کاهش مصرف بنزین و گازوئیل احیا کنند، به این دلیل که «افزایش قیمت جهانی انرژی، ذخایر ارزی کشور را تحت فشار قرار داده است.»
مودی گفت: مردم و مشاغل باید بازگشت به کار از خانه و جلسات آنلاین را که به طور گسترده در اوج همهگیری کووید-۱۹ پذیرفته شده بود، در اولویت قرار دهند چون این موضوع به نفع کشور خواهد بود. قیمت بالای سوخت در جهان به این معنی است که هند باید با استفاده کمتر از بنزین و گازوئیل، در ارز خارجی صرفهجویی کند.
گفتنی است با تجاوز نظامی آمریکا و اسرائیل به ایران و کنترل هوشمند تنگه هرمز توسط ایران، بازارهای جهانی با شوک قیمتی و عرضه مواجه شده است.
این خبر را در رویترز ببینید











