شفقنا- رییس جمهور روسیه میگوید کشورش آماده انتقال و ذخیره سازی اورانیوم غنی شده ایران است.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، میگوید مسکو آماده انتقال و ذخیره اورانیوم غنیشده ایران است.
پوتین در یک کنفرانس خبری در مسکو گفت: روسیه در سال ۲۰۱۵ اورانیوم غنیشده را از ایران خارج کرده و آماده است «این تجربه را تکرار کند». او افزود: همه طرفهای درگیر توافق کردهاند که اورانیوم از ایران خارج شود. «اما سپس ایالات متحده موضع خود را سختتر کرد و خواستار انتقال انحصاری اورانیوم به خاک آمریکا شد. سپس ایران موضع خود را سختتر کرد.»
پوتین همچنین گفت: مسکو با واشنگتن و تهران در تماس خواهد ماند و امیدوار است این درگیری «هرچه سریعتر» پایان یابد.











