شفقنا- رئیس سازمان حج و زیارت از ورود بیش از 17 هزار زائر ایرانی به عربستان خبر داد و گفت: حدود 7500 نفر به مکه مکرمه منتقل شدند.
به گزارش شفقنا، علیرضا رشیدیان با تشریح آخرین وضعیت ورود زائران ایران به سرزمین وحی اظهار کرد: تا شامگاه پنجشنبه ۱۷ اردیبهشتماه، بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر از زائران ایرانی وارد عربستان شدهاند که از این تعداد، حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر به مکه مکرمه منتقل شدهاند و در حال حاضر نزدیک به ۱۰ هزار زائر در مدینه منوره حضور دارند.
وی افزود: عملیات ورود زائران ایرانی به مدینه همچنان ادامه دارد و این فرآیند تا ۲۵ اردیبهشتماه ادامه خواهد داشت. همچنین انتقال زائران از شهر پیامبر اکرم(ص) به مکه مکرمه نیز با استفاده از قطار سریعالسیر در حال انجام است.
وی با بیان اینکه زائران کشورمان در فضایی معنوی مشغول انجام عبادات و زیارت هستند، گفت: خوشبختانه مسئله خاصی گزارش نشده و تمامی خدمات پیشبینیشده از جمله اسکان، تغذیه، حملونقل و خدمات درمانی مطابق برنامهریزیها در حال ارائه است.
رشیدیان همچنین به پیگیریهای انجامشده برای صدور «رقمطلب» و روادید تعداد محدودی از همراهان زائران اشاره کرد و افزود: امیدواریم با تلاشهای سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان و همکاری دست اندرکاران ذیربط کشور میزبان، این موضوع نیز بهزودی برطرف شود تا این افراد بتوانند به جمع زائران در سرزمین وحی بپیوندند.











