شفقنا- پاپ لئو با مارکو روبیو وزیر خارجه آمریکا در واتیکان دیدار کردو
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: بعد از چند دور انتقاد و پاسخهای تند که میان پاپ لئو و ترامپ رییس جمهور آمریکا درباره جنگ ایران ردوبدل شد، حالا مارکو روبیو وزیر خارجه آمریکا به واتیکان رفته تا با رهبر کاتولیکهای جهان دیدار کند.
وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیهای اعلام کرد: این دو نفر درباره «تلاشها برای دستیابی به صلح پایدار در خاورمیانه» گفتگو کردند. این بیانیه افزود که این دیدار نشاندهندهی رابطهی «قوی» بین ایالات متحده و واتیکان است.
یک مقام آمریکایی در ادامه به خبرنگاران گفت: گفتگوها «دوستانه و سازنده» بودهاند و روبیو – یک کاتولیک معتقد که سعی در کماهمیت جلوه دادن اختلاف پاپ و ترامپ داشته است – هم با پاپ و هم با پیترو پارولین، وزیر امور خارجه واتیکان دیدار کرده است.













