شفقنا- اسپانیا بار دیگر کاردار اسرائیل را به دلیل بازداشت فعال ناوگان احضار کرد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ آناتولی نوشت: خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه، روز پنجشنبه اعلام کرد: اسپانیا برای دومین بار کاردار اسرائیل را به دلیل بازداشت یک فعال اسپانیایی در ناوگان عازم غزه، احضار کرد.
اسرائیل در سواحل یونان، ناوگان صمود را متوقف و اعضای آن را بازداشت کرد.
آلبارس در جلسه فوقالعاده پارلمان گفت: دانا ارلیش، دیپلمات اسرائیلی، روز چهارشنبه احضار شد تا به او ابلاغ شود که ادامه بازداشت سیف ابوکشک، فعال اسپانیایی-فلسطینی، «غیرقابل قبول» است. آلبارس گفت: اسپانیا توقیف کشتی در آبهای بینالمللی و بازداشت خدمه آن را «خلاف قوانین بینالمللی» میداند.
گفتنی است سیف ابوکشک، فعال، پس از توقیف ناوگان جهانی سومود توسط نیروهای اسرائیلی در نزدیکی یونان در 29 آوریل، به همراه تیاگو آویلا، فعال برزیلی، بازداشت شد.
این خبر را در آناتولی ببینید











