شفقنا- منابع میگویند اوپک پلاس با افزایش اندک سهمیه تولید نفت بدون امارات متحده عربی موافقت کرده است.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ فرانس24 نوشت: دو منبع آگاه از سیاستهای اوپک پلاس پیش از جلسه سیاستگذاری در روز یکشنبه گفتند: هفت کشور اوپک پلاس در اصل توافق کردهاند که اهداف تولید نفت را حدود ۱۸۸۰۰۰ بشکه در روز در ماه ژوئن افزایش دهند. این تصمیم برای کاهش تبعات خروج امارات اتخاذ شده است.
این افزایش مشابه افزایش ۲۰۶۰۰۰ بشکه در روز ماه گذشته منهای سهم امارات است که این هفته در یک اعلامیه غافلگیرکننده اعلام کرد از اول ماه مه از این کارتل نفتی خارج خواهد شد. یک منبع پیشتر گفته بود که این تصمیم نشان میدهد که اوپک پلاس با رویکرد معمول به کار خود ادامه میدهد.
قرار است هفت عضو اوپک پلاس روز یکشنبه به صورت آنلاین دیدار کنند.
گفتنی است افزایش تولید در حال حاضر عمدتاً نمادین است، چرا که بیشتر حمل و نقل از طریق تنگه هرمز به دلیل جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران متوقف شده است، جنگی که اختلال بسیار بیشتری در تولید تولیدکنندگان اوپک نسبت به اهداف توافق شده این گروه ایجاد کرده است.











