شفقنا- دبیرکل سازمان ملل میگوید محدودیتهای هرمز اقتصاد جهانی را «خفه میکند».
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، الجزیره نوشت: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، میگوید: اختلالات در تنگه هرمز «اقتصاد جهانی را خفه میکند».
گوترش نسبت به تداوم پریشانی اقتصادی حتی در «بهترین سناریو» هشدار داد و گفت: حتی اگر محدودیتها امروز برداشته شوند، «زنجیرههای تأمین ماهها طول میکشد تا بهبود یابند و تولید اقتصادی پایینتر و حضور قیمتهای بالاتر را طولانیتر کنند».
همزمان صدراعظم آلمان هم گفت: دولتش در تلاشها برای بازگشایی تنگه هرمز مشارکت میکند، اگرچه آلمان برای بیشتر نیازهای نفت و گاز خود به این آبراه نیاز دارد.
فردریش مرتس گفت: «ما هنوز … به اندازه کافی نفت و گاز داریم. بخش نسبتاً کمی از عرضه اروپا از تنگه هرمز عبور میکند. بخش عمده آن از منابع دیگر میآید. با این وجود، کمبودها در بازارهای جهانی یک سیگنال مهم برای تحولات قیمت در اینجا هستند. بنابراین، همه چیز، از جمله تلاشهای خودم، با هدف انجام تمام تلاشها برای بازگشایی تنگه هرمز انجام میشود.»











