شفقنا- ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی ایکس در آستانه راهاندازی یک پلتفرم جدید پرداخت و خدمات بانکی قرار دارد. این اقدام بخشی از برنامه بلندپروازانه ماسک برای تبدیل ایکس به یک اپلیکیشن جامع است که تمام امور مالی کاربران را مدیریت کند.
به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «به گزارش بلومبرگ، انتظار میرود نسخه محدود سرویس جدید با نام X Money ظرف روزهای آینده آغاز به کار کند، هرچند برخی موانع قانونی هنوز وجود دارد. پلتفرم تاکنون مجوز فعالیت در دهها ایالت آمریکا را دریافت کرده و سال گذشته با شرکت ویزا برای پشتیبانی از کیف پول دیجیتال و پرداخت مستقیم میان کاربران همکاری کرده است».
خدمات مالی جدید مزایای جذابی ارائه میکند، از جمله حساب پسانداز با نرخ بهره ۶٪ و بازپرداخت نقدی ۳٪ برای برخی تراکنشها. ماسک پیشتر اعلام کرده بود هدف او از ایجاد این اپلیکیشن جامع، ادغام خدمات مالی با شبکه اجتماعی است و معتقد است این اقدام میتواند ایکس را به بزرگترین نهاد مالی جهان تبدیل کند.
با این حال، سرویس هنوز نیاز به مجوز در چند ایالت مهم از جمله ماساچوست و نیویورک دارد و احتمالاً راهاندازی آن در ابتدا محدود و مرحلهای خواهد بود.
در همین حال، الیزابث وارن، سناتور آمریکایی، نگرانیهای جدی خود را نسبت به X Money اعلام کرده است. وی به مشکلات امنیتی، حریم خصوصی دادهها و موارد سوءاستفاده از کودکان در این پلتفرم اشاره کرده و نسبت به توانایی ماسک برای مدیریت امن و مسئولانه این سرویس هشدار داده است.
راهاندازی X Money، اگرچه نقطه عطفی در برنامه بلندپروازانه ماسک است، اما با چالشهای قانونی و امنیتی قابل توجهی مواجه است که میتواند بر موفقیت اولیه آن تأثیر بگذارد.











