شفقنا- سازمان عمومی حملونقل عربستان سعودی اعلام کرد که تمامی شرکتها و فعالان حملونقل در عربستان باید بهطور کامل از انتقال افرادی که قوانین و دستورالعملهای حج را نقض کردهاند، به مکه مکرمه یا مشاعر مقدسه خودداری کنند.
به گزارش شفقنا، وبسایت اخبار ۲۴ نوشت: سازمان عمومی حمل و نقل عربستان همچنین اعلام کرده است که زائران متخلف شامل دارندگان انواع ویزای زیارت، یا افرادی می شوند که مجوز حج یا مجوز ورود به پایتخت مقدس (برای مقیمان با هدف کار یا سکونت) را ندارند.
سازمان مذکور افزوده است که این اقدام در چارچوب همافزایی تلاشهای ملی و در اجرای ضوابط اعلامشده از سوی وزارت کشور صورت میگیرد که هدف آن تنظیم حرکت جمعیت و حفظ امنیت و سلامت زائران بیتالله الحرام است. بر اساس این ضوابط، مجازاتها شامل جریمه مالی تا سقف ۱۰۰ هزار ریال برای هر فردی است که دارندگان ویزای زیارت را از تاریخ ۱ ذیالقعده تا پایان ۱۴ ذیالحجه ۱۴۴۷ هجری به مکه مکرمه یا مشاعر مقدسه منتقل کند.
این سازمان همچنین تأکید کرد که مجازاتها ممکن است به درخواست مصادره وسیله نقلیه زمینی مورد استفاده در تخلف نیز برسد، در صورتی که این وسیله متعلق به ناقل، شریک یا فرد همدست او باشد که این موضوع البته پس از صدور حکم از دادگاه صالح می باشد.
سازمان مذکور همچنین بر اهمیت رعایت تمامی الزامات قانونی، از جمله داشتن مجوزها و کارتهای بهرهبرداری برای وسایل نقلیه و رانندگان، پایبندی به مسیرهای تعیینشده، و خودداری از ورود به مناطق تحت مقررات حج بدون مجوز قبلی تاکید و خواستار لزوم همکاری کامل با نهادهای امنیتی و نظارتی در ایستگاههای بازرسی و کنترل شد.
سازمان عمومی حمل و نقل عربستان در ادامه آورده است: این اقدامات در چارچوب برنامه عملیاتی موسم حج انجام میشود و هدف آن افزایش سطح پایبندی به قوانین و ایمنی، و تضمین روانی جابهجایی حجاج دارای مجوز است؛ امری که نشاندهنده کیفیت و کارایی خدمات حملونقل در این موسم خواهد بود.
متن خبر در اخبار ۲۴











