شفقنا- وزیر دفاع آلمان میگوید: نیروی دریایی این کشور در حال اعزام یک مینروب به مدیترانه است تا برای استقرار احتمالی در تنگه هرمز آماده شود.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: بوریس پیستوریوس به روزنامه آلمانی راینیشه پست گفت: این کشتی در کنار یک کشتی فرماندهی و تدارکات مستقر خواهد شد، اما زمان آن را اعلام نکرد.
به گزارش خبرگزاری DPA، پیستوریوس گفت: پیششرطهای هرگونه استقرار شامل آتشبس پایدار بین آمریکا و ایران، چارچوب قانونی تحت قوانین بینالمللی برای عملیات و دستور از سوی بوندستاگ آلمان، مجلس سفلی پارلمان، است.
پیستوریوس با اشاره به قابلیتهای دریایی آلمان افزود: این کشور به طور سنتی نقش پیشرو در ناتو در پاکسازی مین ایفا میکند.
گفتنی است دونالد ترامپ بارها از متحدان ناتو به دلیل عدم پیوستن به حملات آمریکا و اسرائیل به ایران انتقاد کرده است و این پیمان را ببر کاغذی توصیف کرده است.











