شفقنا- نخستوزیر پاکستان ضمن استقبال از اعلام موافقت رئیسجمهوری آمریکا با تمدید آتشبس با ایران، ابراز امیدواری کرد که دو کشور بتوانند در دور دوم مذاکرات میان خود به میزبانی کشورش به یک توافق صلح جامع دست پیدا کنند.
به گزارش شفقنا، «محمد شهباز شریف»، نخستوزیر پاکستان بامداد امروز (چهارشنبه) در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، از طرف خودش و فیلد مارشال «سید عاصم منیر»، فرمانده نیروهای دفاعی و رئیس ستاد ارتش کشورش صمیمانه از «دونالد ترامپ»، رئیسجمهوری آمریکا به خاطر پذیرش درخواست آنها برای تمدید آتشبس با ایران و ادامه تلاشهای دیپلماتیک جاری قدردانی کرد.
شریف در ادامه پیام خود ضمن تأکید بر اینکه پاکستان با اعتماد و اطمینانی که وجود دارد، به تلاشهای جدی خود برای حل و فصل مناقشه میان ایران و آمریکا از طریق مذاکره ادامه خواهد داد، عنوان کرد: صمیمانه امیدوارم که هر دو طرف به رعایت آتشبس ادامه دهند و بتوانند در دور دوم مذاکرات برنامهریزی شده در اسلامآباد، به یک «توافق صلح» جامع برای پایان دائمی مناقشه دست یابند.
این در حالی است که ترامپ ساعاتی پیش با انتشار یک بیانیه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی تروث سوشال، گفته بود که رئیس ستاد ارتش و نخستوزیر پاکستان از وی درخواست کردهاند «حمله به ایران را تا زمانی که رهبران و نمایندگان آن بتوانند به یک پیشنهاد واحد و منسجم دست یابند»، متوقف کند.
رئیسجمهوری آمریکا ضمن تأکید بر اینکه به ارتش کشورش دستور داده تا به «محاصره بنادر ایران» ادامه دهد و در تمامی جنبههای دیگر در حالت آمادهباش کامل باقی بماند، اعلام کرد که برقراری آتشبس را تا زمان «ارائه پیشنهاد از سوی ایران و به نتیجه رسیدن گفتوگوها به هر شکلی که باشد»، تمدید میکند.
مطلب اصلی را در ایکس ببینید











