شفقنا- سرباز ارتش استرالیا که به جنایات جنگی در افغانستان متهم شده گفت: به دوران خود افتخار میکند.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: به اصطلاح پرافتخارترین سرباز استرالیا که بیش از یک دهه پیش به جنایات مربوط به جنگ در افغانستان متهم شده بود، روز یکشنبه علناً اتهامات علیه خود را رد کرد و گفت: به دوران خدمت خود افتخار میکند.
بن رابرتز-اسمیت، ۴۷ ساله، که این هفته با قرار وثیقه آزاد شد، به پنج فقره جنایت جنگی در رابطه با قتل پنج غیرنظامی غیرمسلح افغان بین سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ متهم است. هر اتهام حداکثر حبس ابد را به همراه دارد.
این سرجوخه سابق سرویس ویژه هوایی موسوم به (SAS) همواره اتهامات خود را که بسیاری از آنها برای اولین بار توسط روزنامههای Nine Entertainment در مجموعهای از مقالات از سال ۲۰۱۸ گزارش شدند، رد کرده است.
رابرتس-اسمیت مدعی شد: او همیشه در چارچوب قوانین درگیری در افغانستان عمل کرده است. من قاطعانه همه این اتهامات را رد میکنم و در حالی که ترجیح میدادم این اتهامات مطرح نشود، از این فرصت برای تبرئه خود استفاده خواهم کرد. من به خدمت خود در افغانستان افتخار میکنم.»
گفتنی است پس از بیش از یک هفته بازداشت، رابرتس-اسمیت پس از آنکه قاضی اعلام کرد پرونده او احتمالاً سالها طول خواهد کشید تا به دادگاه برسد، با قرار وثیقه آزاد شد. دادستانها از ترس اینکه رابرتس-اسمیت ممکن است سعی کند با شاهدان تماس بگیرد، با قرار وثیقه مخالفت کرده بودند.
این خبر را در رویترز ببینید











