شفقنا- پاهای رباتیک به بازماندگان آتشسوزی هنگ کنگ کمک میکند تا برای برداشتن وسایل خود به عقب برگردند.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: بیش از چهار ماه پس از آتشسوزی مرگباری که آپارتمان «فانی موک» را در منطقه تای پو در شمال هنگ کنگ فرا گرفت، او در حال آماده شدن برای بازگشت و بازیابی بقایای وسایلش است. موک ۵۹ ساله، از پاهای اسکلت بیرونی رباتیک برای بالا رفتن از آپارتمانش در طبقه سیزدهم که ۳۰ سال گذشته در آن زندگی میکرد، استفاده میکرد تا اینکه آتشسوزی در اواخر نوامبر این مجتمع را سوزاند و ۱۶۸ نفر را کشت و بیش از ۴۰۰۰ نفر را آواره کرد.
ساکنان سابق برای اولین بار از ۲۰ آوریل تا ۴ مه اجازه خواهند داشت به آپارتمانهای خود بازگردند و به هر خانوار سه ساعت فرصت داده میشود تا وسایل خود را جمعآوری کنند.
موک یکی از دهها قربانی آتشسوزی است که پاهای اسکلت بیرونی را قرض میگیرند و در جلسات آموزشی برای یادگیری نحوه استفاده از آنها شرکت میکنند. این پاهای رباتیک برای کار با اسکلتهای بیرونی توسط هایپرشل، یک شرکت مستقر در شانگهای، ساخته شدهاند.
این خبر را در رویترز ببینید















