شفقنا- معاون اجرایی ارتش ایران عنوان کرد: میزان تولید پهپادهای ما در بازه هفت ماهه بعد از جنگ دوم، 10 برابر کل دوران قبل از آن بوده است.
به گزارش شفقنا، امیر سرتیپ علیرضا شیخ در آستانه ۲۹ فروردین (روز ارتش) با تشریح دستاوردها و درسآموختههای نیروهای مسلح از جنگهای اخیر با اشاره به شعار ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سرعت پاسخگویی به تهدید و ایستادگی در مقابل تهدید و ناکام کردن دشمن در دستیابی به اهدافش، نتیجه درسآموختههای جنگ ۱۲ روزه است.
معاون اجرایی ارتش گفت: میزان تولید پهپادهای انتظامی ما در این بازه هفت ماهه بعد از جنگ دوم، 10 برابر کل دوران قبل از آن بوده است.
معاون اجرایی ارتش خاطرنشان کرد: امروز میتوانیم ادعا کنیم که شاید ادبیات جدیدی را در حوزه دفاع و امنیت ایجاد کردهایم. «ترین»ها و «اولین»های این جنگ خیلی زیاد بود و در اخبار هم میدیدیم.
وی تاکید کرد: همین قدر که ما توانستیم دشمن را به پای میز مذاکره بکشانیم تا بیاید بنشیند روی خواستهها و مطالبات صحبت کند، این یعنی پیروزی.
وی ادامه داد: اگر امروز دشمن به پای میز مذاکره آمده است، یعنی توان نظامی جمهوری اسلامی ایران و مجموعا توان ملی جمهوری اسلامی ایران توانسته دشمن را به این فکر برساند که با این کشور باید با زبان دیگری صحبت کرد.
معاون اجرایی ارتش تصریح کرد: تا به امروز یک تعرض مرزی ندیدید، در صورتی که تمام برنامهریزیها برای تعرض زمینی بود. در حوزه دریا نیز به همین صورت ندیدید که دشمن بتواند به آبهای سرزمینی ما نزدیک شود و علت آن استقرار یکپارچه نیروهای مسلح در شبکه و در گستره نظام جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران است.
معاون اجرایی ارتش با اشاره به تحول در حوزه پهپادها تصریح کرد: در حوزه پهپاد، واقعاً انقلابی رخ داد و در این صحنه پهپاد به عنوان یک ابزار بسیار مهم برای برهم زدن معادلات دفاعی دشمن نقش بازی کرد تا موشکهای ما بتوانند به درستی و به دقت به هدف اصابت کنند.
امیر شیخ در پایان با اشاره به آمادگی کامل نیروهای مسلح تاکید کرد: داشتههای نظام جمهوری اسلامی ایران و ارتش برای دفاع از کشور کفایت میکند. اگر مجدداً آغاز عملیات بخواهد بشود، نظام جمهوری اسلامی ایران با عقلانیتی که از پیش تدبیر شده است، اثر میکند. در این زمینه شک نکنید.











