شفقنا- دبیرکل سازمان جهانی بهداشت درباره ادامه حمله به مراکز درمانی و کادر درمان در لبنان هشدار داد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: رئیس سازمان بهداشت جهانی (WHO) در میانه حملات اسرائیل، خواستار «حفاظت فوری از مراکز درمانی، کارکنان بهداشتی، آمبولانسها و بیماران» در سراسر لبنان شد.
تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل این سازمان، گفت: «یکی از شلوغترین بیمارستانهای مدیریت تروما» در جنوب لبنان، بیمارستان دولتی طبنین، در دو حمله در ۱۲ و ۱۴ آوریل «آسیب دیده» است. او در پستی در رسانههای اجتماعی نوشت: حداقل ۱۱ نفر از کارکنان زخمی شدهاند و بخش اورژانس بیمارستان و تجهیزات آن تخریب شده است. گبریسوس افزود که «داروخانه و کلینیکهای سرپایی بیمارستان نیز آسیب دیدهاند».
براساس گزارش دکتر آدهانوم از زمان آغاز مجدد خصومتها بین اسرائیل و گروه لبنانی حزبالله در ۲ مارس، «سازمان بهداشت جهانی ۱۳۳ حمله به مراکز درمانی با ۸۸ کشته و ۲۰۶ زخمی را ثبت کرده است.» پانزده بیمارستان و ۷ مرکز مراقبتهای بهداشتی اولیه آسیب دیدهاند و ۵ بیمارستان و ۵۶ مرکز مراقبتهای بهداشتی اولیه تعطیل شدهاند.
این مقام بلندپایه سازمان ملل همچنین خواستار «دسترسی امن، پایدار و بدون مانع بشردوستانه در سراسر لبنان شد تا خدمات نجاتبخش بدون تأخیر و بدون خطر برای ارائهدهندگان یا دریافتکنندگان مراقبت ارائه شود.»











