شفقنا- آتشسوزی یک پالایشگاه استرالیا، بحران تامین سوخت را در میانه جنگ ایران بدتر کرده است.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: مقامات دولتی و شرکتی روز پنجشنبه اعلام کردند: آتشسوزی در بزرگترین پالایشگاه نفت استرالیا، تولید بنزین را تحت تأثیر قرار داده است، درست در زمانی که این کشور با فشار برای تقویت امنیت سوخت به دلیل اختلال در عرضه جهانی نفت به خاطر جنگ ایران روبرو است.
مقامات آتشنشانی ایالتی اعلام کردند که این آتشسوزی که در یک پالایشگاه ۱۲۰ هزار بشکهای در روز تحت مدیریت شرکت ویوا انرژی رخ داد و چهارشنبه شب شعله ور شد. با این حال مقامات میگویند تا صبح روز پنجشنبه این آتش سوزی تحت کنترل قرار گرفته است.
این آتشسوزی در زمان بدی برای استرالیا رخ داد، زیرا این کشور برای ۸۰ درصد از نیازهای سوخت خود به واردات وابسته است و در تلاش است تا عرضهای را که به دلیل درگیریهای خاورمیانه مختل شده بود، جایگزین کند.
این خبر را در رویترز ببینید











