شفقنا- رئیسجمهور ترکیه با انتقاد از حملات آمریکا و اسرائیل به ایران، بر ضرورت کاهش تنش، ادامه آتشبس و پیشبرد مذاکرات سیاسی بدون تهدید تأکید کرد.
به گزارش شفقنا؛ خبرگزاری آناتولی نوشت: «رجب طیب اردوغان، رئیسجمهور ترکیه، در سخنانی اعلام کرد آنکارا در حال ارائه توصیهها و ابتکارات لازم برای کاهش تنشها و تمدید آتشبس و تداوم روند مذاکرات در ارتباط با تحولات اخیر است».
او با اشاره به حملات آمریکا و اسرائیل علیه ایران تأکید کرد که نباید اجازه داد روند گفتوگوهای سیاسی توسط طرفهایی که با آتشبس مخالفت میکنند، مختل شود.
رجب طیب اردوغان تصریح کرد که مذاکره در شرایط تهدید به استفاده از زور ممکن نیست و باید از بازگشت به منطق درگیری نظامی به جای گفتوگو جلوگیری شود.
رئیسجمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه، بر موضع آنکارا در حمایت از صلح تأکید کرد و گفت ترکیه همواره آماده ایفای نقش در مسیر صلح و ثبات منطقهای است.
اردوغان همچنین با تأکید بر سیاست خارجی کشورش افزود: «ما همواره از حقوق ملتهایی که سرزمینهایشان اشغال شده دفاع خواهیم کرد» و به تحولات مربوط به غزه، کرانه باختری و لبنان نیز اشاره کرد.
او در ادامه با تأکید بر شعار سیاست خارجی ترکیه گفت: «صلح در وطن، صلح در منطقه و صلح در جهان»، و افزود آنکارا خود را متعهد به ایفای نقش فعال در مسیر کاهش تنشها میداند.
در بخش دیگری از سخنانش، اردوغان بر موضع ترکیه در قبال تحولات منطقه تأکید کرد و گفت آنکارا همواره «ظالم را ظالم و مظلوم را مظلوم» خواهد نامید و صدای غیرنظامیان آسیبدیده را منعکس خواهد کرد.











