شفقنا- سخنگوی وزارت خارجه قطر با تأکید بر ضرورت تداوم آتشبس میان ایران و آمریکا، خواستار حلوفصل بحران تنگه هرمز با مشارکت کشورهای منطقه شد.
به گزارش شفقنا؛ وبگاه شبکه الجزیره نوشت: «سخنگوی وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد حل بحران مربوط به تنگه هرمز باید بهصورت منطقهای و با مشارکت کشورهای ساحلی و دولتهایی که به این گذرگاه وابسته هستند، دنبال شود».
وی همچنین تأکید کرد که باید آتشبس میان ایران و ایالات متحده آمریکا ادامه یابد و تمرکز کنونی بر تثبیت و تحکیم آن باشد.
این مقام قطری در ادامه افزود که همه بحرانها از طریق گفتوگو قابل حل هستند و کشورش از تلاشهای لبنان برای کاهش تنش و پایان دادن به درگیریها در این کشور حمایت میکند.
سخنگوی وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که تاکنون هیچ مشکلی در مدیریت تنگه هرمز وجود نداشته و پیامدهای هرگونه بسته شدن این گذرگاه فراتر از بازارهای انرژی خواهد بود.
وی افزود وضعیت در تنگه هرمز «فوقالعاده و اضطراری» است و همه طرفها باید برای دستیابی به یک راهحل پایدار تلاش کنند.
این مقام قطری همچنین ادعا کرد که اقتصاد قطر و کشورهای منطقه با وجود پیامدهای موجود همچنان مقاوم و پایدار باقی مانده است.
این مقام قطری افزود که دوحه در حال رایزنی با شرکا برای بازگشایی مجدد تنگه هرمز و توقف پیامدهای منفی ناشی از اختلال در آن است.
او همچنین اعلام کرد که قطر از تلاشهای پاکستان در زمینه میانجیگری میان ایران و ایالات متحده آمریکا حمایت میکند.